Arlo Pro 3 met HomeKit
In augustus 2019 kregen de Arlo Pro en Arlo Pro 2 al HomeKit-support, in oktober gevolgd door de Arlo Ultra. Met de HomeKit-update voor de Arlo Pro 3 heb je nu dus vier camera’s om uit te kiezen bij deze fabrikant. De camera verscheen eind vorig jaar en krijgt nu een firmware-update die sinds woensdag wordt uitgerold. Dankzij de HomeKit-ondersteuning kun je de camerabeelden via de Woning-app bekijken en meenemen in scenes. Zo kun je andere accessoires inschakelen op het moment dat er beweging wordt gedetecteerd.
Helaas is de ondersteuning niet helemaal compleet. De Arlo Pro 3 krijgt namelijk wel gewone HomeKit-ondersteuning, maar werkt nog niet samen met HomeKit Secure Video. Daarmee zou je je beelden ook in iCloud kunnen opslaan. Bij Arlo ben je voorlopig nog afhankelijk van de online opslagdienst van Arlo zelf.
De Arlo Pro 3 is de opvolger van de Arlo Pro 2 en biedt ondersteuning voor 2K UHD-video’s. De camera heeft een kijkhoek van 160 graden en kan ook in het donker goed zien dankzij de nachtzichtfunctie. Behalve met HomeKit werkt het ook met Amazon Alexa en Google Assistent. Mocht je een camera willen kopen voor je slimme huis, dan is dit het nieuwste model. Heb je liever een camera die HomeKit Secure Video ondersteunt, dan ben je beter af met deze producten:
- Logitech biedt momenteel al de Circle 2 (ca. €165) met HomeKit-ondersteuning
- Netatmo heeft de Welcome (ca. €199) en Presence-camera’s (ca. €299)
- Eufy is een relatief nieuwe aanbieder van HomeKit-camera’s, onder andere verkrijgbaar bij Amazon
Heb je een dergelijke Arlo Pro 3-camera met SmartHub versie VMB4540, dan kun je nu de update installeren. Andere modellen volgen in de toekomst. Installeren gaat als volgt:
- Open de Arlo-app en ga naar Settings.
- Tik op My Devices > SmartHub.
- Tik op Device Info en controleer of het Hardware ID-nummer VMB4540 is.
- Zo ja, dan zou je de update moeten zien.
- Tik op Firmware om de update op te halen.