Apple Watch Series 9: Digital Crown

Reacties voor: Apple onderzoekt spookaanrakingen op Apple Watch-scherm

Apple is bezig zogenaamde 'ghost touches' te onderzoeken op de de nieuwste Apple Watch-modellen. Sommige klanten zouden er last van hebben, zo blijkt uit een interne memo.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 11 reacties

  1. Ja, ik heb dat probleem. Ik gebruik de Watch met Voice Over, en vaak als ik buiten loop hoor ik ‘m op de achtergrond babbelen en brabbelen omdat ie denkt dat ie aangeraakt wordt. Soms doet hij dat zelfs als mijn trui of jas ‘m helemaal niet aanraakt. Ik heb een Apple Watch series 9, en hij heeft dat eigenlijk vanaf het begin al gedaan. Heel irritant. Af en toe worden er inderdaad apps geopend of processen gestart, maar dankzij Voice Over gebeurt dat wat minder vaak, aangezien je dubbel moet tikken om een actie uit te voeren. Voor mij lijken het vooral veegbewegingen te zijn die worden uitgevoerd, maar soms registreert de Watch ook een tik of dubbeltik.

    Reageer op Mo

  2. Dit is bij mij nu een keer gebeurd. Continu aanrakingen over het scherm verspreid. Ik moest mijn ultra Watch 2 ook echt een harde reset geven, want ik kon er niks meer mee.
    Na de reset is het tot nu toe niet meer teruggekomen.

    Reageer op Martin

    • Origineel geplaatst door Martin

      Dit is bij mij nu een keer gebeurd. Continu aanrakingen over het scherm verspreid. Ik moest mijn ultra Watch 2 ook echt een harde reset geven, want ik kon er niks meer mee.
      Na de reset is het tot nu toe niet meer teruggekomen.

      Was de reset die in het artikel beschreven wordt, de oplossing? Dat heb ik zojuist gedaan. Hopelijk stopt het dan ook bij mij

      Reageer op Sergio Edelman

  3. Eindelijk erkenning.. ik dacht dat ik gek werd. Ik heb dit echt meerdere keren per dag op mijn Apple Watch Ultra 2… heel irritant. Het app scherm of “scherm met de klok en widgets” wordt heel vaak opeens geopend.. vrij irritant

    Reageer op Sergio Edelman

  4. Ik heb zaterdag na een week diagnose mijn nieuwe horloge opgehaald (vervangen onder garantie)

    Reageer op Wilco

  5. Hopelijk is dit niet gelijkaardig aan het ghost touch probleem zoals op de iPhone X indertijd.
    Ik zou er in ieder geval geen gras over laten groeien en Apple bellen. Een horloge van een dikke €800 moet foutloos werken.
    Omruilen of repareren!

    Reageer op Kaas

  6. Bij mij ook 1x gebeurd 2 weken geleden, Watch Ultra 2. Na harde reset verholpen en tot nu toe niet meer voorgekomen. Zoals Martin aangaf continue aanrakingen over het hele scherm verspreid.

    Reageer op Luuk

  7. Ik heb dit vorige week ook gehad. Watch gaf aan dat ik een verkeerde toegangscode had ingevoerd (ik had helemaal geen code ingevoerd). Direct aansluitend zag ik codes ingetoetst worden, zonder dat ik het scherm aanraakte. Echt bizar. Telefoon werd daarna gelocked voor uren.
    Met een harde reset is het uiteindelijk later op de dag opgelost. Rare en enge ervaring.

    Reageer op Charles

  8. Ik heb hier ook last van gehad met mijn Apple Watch Ultra II. Het vervelende was dat de toegangscode verkeerd werd ingegeven, waardoor de invoer voor 3 uur geblokkeerd werd. Mijn fix was het verbinden met de oplader.

    Reageer op Henk de Bruijn

  9. Ik heb dat ook 1 keer gehad. Continue ghost aanrakingen. Na een hard reset niet meer voorgekomen. Was begonnen tijdens een wandeling.

    Reageer op KennyM

  10. Vorige week bij mij gebeurd. Kon bijna niet re starten want het ging heel snel, hij belde van zelf klikte alles aan en was gewoon “out of control” Uiteindelijk gelukt om te herstarten en sindsdien geen last meer van gehad.

    Reageer op CHAVAL

Plaats een reactie

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.