Apple TV met HomePod mini

Reacties voor: Apple brengt tvOS 16.3.1 en HomePod software-update 16.3.1 uit

Apple heeft voor twee van haar apparaten een bugfix-update uitgebracht. Voor de Apple TV is tvOS 16.3.1 verschenen, terwijl de HomePod het kan doen met software-update 16.3.1.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 29 reacties

  1. Ik heb een automatisering dat als iemand thuis komt er muziek moet afspelen op Sonos, dit bestaat uit mijn beam + 2 ones

    Toch pakt hij vaak mijn HomePod erbij, uiteraard is deze niet opgenomen in de automatisering. Mega irritant.

  2. Er zit dus een update in voor Matter. Ik was met 8 apparaten contact kwijt en nu alles terug. Doe mee met de Eve matter pilot.

  3. Mooi nieuw jasje voor de HomePod. Draait weer als een zonnetje!

  4. Zojuist een mini aangeschaft….ik had al enkele tientallen lampen, sensoren en camera’s in de woning app….alles werkt naar behoren.
    Maar nu met de mini, die in de woonkamer staat, kan ik de lampen in de woonkamer niet meer bedienen met Siri en de mini…..dan vraagt ze “welke kamer” en noemt ze alle kamers met lampen op, maar de woonkamer zit er niet tussen…..
    Wanneer ik de mini in de Woning app verplaats naar de keuken en ik zeg hé Siri, zet de lampen in de woonkamer aan, dan gaan de lampen in de keuken aan🤪
    Siri icm iPhone of m’n Watch werkt wel alles goed..16.3.1 wordt nu geïnstalleerd….hopen dat dat verbetering geeft….

  5. Even serieus, ik zie hier dus pas dat ik niet de enige ben met de problemen met mijn Siri Remote op de Apple TV 4K 2022. Apple heeft al 2 x mijn Remote omgeruild, en met de aanhoudende problemen willen ze nu zelfs mijn Apple TV omruilen. Ze gaven alles de schuld, Apple TV moet ver van de tv staan, vrij staan, geen andere apparaten ver weg van de router etc.

    Ik hoop dat een update dit probleem kan oplossen.

  6. Origineel geplaatst door Eddy
    Er zit dus een update in voor Matter. Ik was met 8 apparaten contact kwijt en nu alles terug. Doe mee met de Eve matter pilot.

    Doe ook mee aan die pilot. Wat een ellende allemaal. Nu ben ik weer 1 schakelaar kwijt. Was ik er maar nooit aan begonnen. Blijf ze verwijderen en toevoegen. We zullen wel weer zien wat er gebeurd.

    Maar echt tevreden over dit hele gebeuren ben ik zeker niet!

  7. Alles werkt naar behoren hier 2 HomePods gen 2 & 4 mini’s Apple TV 4K 2021 niks te klagen.

  8. Origineel geplaatst door Marc (die andere)
    > [Origineel geplaatst door Eddy](#comment-897743)

    > Er zit dus een update in voor Matter. Ik was met 8 apparaten contact kwijt en nu alles terug. Doe mee met de Eve matter pilot.

    Doe ook mee aan die pilot. Wat een ellende allemaal. Nu ben ik weer 1 schakelaar kwijt. Was ik er maar nooit aan begonnen. Blijf ze verwijderen en toevoegen. We zullen wel weer zien wat er gebeurd.

    Maar echt tevreden over dit hele gebeuren ben ik zeker niet!

    Ben ook alweer 3 schakelaars kwijt zie ik en de twee die het voor de update wel deden zijn nu ook offline. Je hebt inderdaad gelijk. Je verwacht wat probleempjes maar dit slaat echt nergens op. Bij schakelaars wil het wel eens helpen door ze tijdje van stroom te halen.

  9. Eindelijk werkt temperatuur en vochtigheids sensor 😀😀

  10. Origineel geplaatst door F1WilliamsJeff
    Even serieus, ik zie hier dus pas dat ik niet de enige ben met de problemen met mijn Siri Remote op de Apple TV 4K 2022. Apple heeft al 2 x mijn Remote omgeruild, en met de aanhoudende problemen willen ze nu zelfs mijn Apple TV omruilen. Ze gaven alles de schuld, Apple TV moet ver van de tv staan, vrij staan, geen andere apparaten ver weg van de router etc.

    Ik hoop dat een update dit probleem kan oplossen.

    Hier ook het probleem dat de verbinding met de remote werd verbroken. Koppeling verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw koppelen. Iedere keer weer. Heel irritant. Hopen dat dit het oplost.

  11. Hier nog een die flink problemen heeft met alle eve accessoires hier in huis na update naar matter.. heb al op het punt gestaan om heel eve buiten te gooien.. hij is nu aan het updaten.. ben benieuwd

  12. @Serena: Ik heb echt alles geprobeerd. Elke keer ging de verbinding steeds slechter tot hij er zelfs tegenaan lag om iets te kunnen doen. Weer koppelen etc en opnieuw verbinden en nu werkt het weer eventjes maar wel nadat ik de Apple TV weer helemaal had herstelt. Ik ben bang dat de medewerkers van Apple het nog niet helemaal snappen.

    Nu eigenlijk al 2 weken geen wegvallende verbindingen dus laten we het hopen.

  13. Origineel geplaatst door Motu
    Hier nog een die flink problemen heeft met alle eve accessoires hier in huis na update naar matter.. heb al op het punt gestaan om heel eve buiten te gooien.. hij is nu aan het updaten.. ben benieuwd

    Laat het nog even weten Motu. Hier ben ik er weer een aantal kwijt, die het vorige week nog deden. Erg vervelend om dan alles weer opnieuw te moeten instellen. Doe nooit meer mee aan een beta 🤪😁

  14. @Eddy @Marc (die andere) @Motu: Uit nieuwsgierigheid: wat is voor jullie als Apple-gebruikers een reden om mee te doen aan de Matter-pilot van Eve? Het enige voordeel van Matter is dat er meer accessoires bij komen die binnen HomeKit en de Woning-app werken (omdat makers geen native HomeKit maar alleen Matter hoeven te ondersteunen om overal te werken), maar Eve werkt al native met HomeKit dus er zit eigenlijk geen voordeel aan. Dat geldt eigenlijk voor alle HomeKit-accessoires die met terugwerkende kracht met Matter werken. Het enige voordeel is als je in huis ook Android-gebruikers hebt, zodat zij ook die Eve-accessoires kunnen bedienen.

  15. @Radar: Net  Support gebeld (laten bellen….) en met hen de Mini hersteld en toen werkte alles weer!!
    Even aan de MacBook gehangen en alle software ververst….

  16. @Benjamin Kuijten | iCulture.nl: Hoi Benjamin, daar heb je helemaal gelijk in.. ik kwam er achter nadat ik al mijn accessoires naar matter had ge-update. Erg dom idd. Ben bezig geweest om te downgraden maar dit valt niet mee.

  17. @Marc (die andere): Hoi Mark, idd na de update van de Apple TV 4K 2021 en de HomePods mini nog steeds van diverse eve accessoires geen reactie. Een uur later doen ze het ineens weer wel.. maar dan een andere weet niet. Om gek van te worden. Kan er ook op Engelse fora tot nu toe bar weinig over vinden.
    Zojuist even een ticket ingeschoten bij Eve.. ben benieuwd.

  18. @Motu: ik heb al een lange tijd een gesprek met ze. Maar elke keer krijg ik te horen: haal stroom van Apple HomePod en Apple TV voor een aantal minuten maar verwijder in de tussentijd alle matter via instellingen/algemeen/matter-accessoires. Daarna uit Eve app verwijderen en dan weer je HomePod en Apple TV aanzetten. Dan moet je alles weer opnieuw installeren (reset eerst je Eve accessoire) met de matter QR-code.

    En als je dan zegt dat het niet lukt, of omdat het wel lukt en na 1 dag weer alles kwijt bent, dan krijg ik weer dit zelfde antwoord en dat ik maar moet wachten op een volgende eve app update en/of Apple update. Nou, voor mij dus nooit meer!

    Gelukkig heb ik meerderheid aan eve producten die NIET werken op matter. Dus het is hier maar een kleine selectie die vervelend doen.

    Vraagje:
    Je zei dat je kan downgraden? Eve zelf zegt dat dit niet mogelijk is.

  19. @Benjamin Kuijten | iCulture.nl: uh ja, als je dit nou eerder had geschreven, dan had ik het niet gedaan. Zoals je zegt, als je alles met HomeKit doet dan had het niet gehoeven. Gelijk heb je!

    Ik dacht alleen dat het wel handig zou zijn omdat ik thuis ook nog iets van go***e heb en hoopte zo al iets te kunnen zien van matter. Maar dat heb ik dus verkeerd ingeschat en wacht dus nu bij elke beta die er maar voor matter komt 🤨☺️

  20. Verrot slechte update mini homepod
    In home app…. gaat er niet op vooruit

  21. Fijn om te lezen in het artikel (en de reacties) dat ik niet de enige was met Appletv remote problemen. Remote soms dan opladen en resetten werd wel irritant idd. Was ook niet tevreden ivm AirPlay verbinding met m’n Appletv (2022). Moet soms na verbinden met Appletv na 1 sec direct opnieuw verbinden. Hij is een hapering die niet op m’n Samsung tv gebeurd. Zeer vreemd. Hopelijk nu alles opgelost!

  22. @Marc (die andere): We hebben in meerdere artikelen geschreven dat Matter (zeker in het begin) weinig voordelen voor Apple-gebruikers oplevert. Zie ook onze Matter FAQ (vraag 9) waarin dit besproken wordt.

  23. @Marc (die andere):

    Had op een Amerikaans forum iets over downgraden gelezen, maar kan het niet meer vinden.
    Deze morgen van Eve een antwoord gehad, zie hieronder.
    Alles was bij mij up to date, en heb verder precies de handelingen uitgevoerd zoals hij aangaf. Tis inmiddels bijna 1700 uur en alles werkt nog steeds vlekkeloos.

    Thank you for contacting Eve Systems Support.

    Please update the iPhone to iOS 16.3 and the home hubs / Thread Border Router to tvOS/HomePodOS 16.3.1.
    Once this is done, reboot all Thread Border Router once after 10 minutes by unplugging for a minute and then plugging back in and waiting 5 minutes.
    16.3.1 seems to solve the problems for Matter users.

    Once done: Please soft reboot the Eve accessory, pull out the batteries of Eve Motion or Eve Door & Window for one minute, the put it back in. On Eve Energy please pull the plug for one minute, then plug it back again.
    Reboot the iPhone and try again.

  24. @Motu: Ik ga het eens proberen. Laten we hopen dat dit dan de oplossing is. Dank je wel!

  25. @Benjamin Kuijten | iCulture.nl: ja, als ik alles zou hebben gelezen dan had ik niets gedaan. Maar ja, ik lees niet alles. Je hebt gelijk, ik zou alles wat op iCulture komt moeten lezen 🤭. Kan er nu niets meer aan doen, het zal wel een x goed komen.

    Weet nu wel dat ik bij andere producten, die naar Matter over stappen, met beta, ik niets doe en lekker wacht tot het perfect werkt.

  26. @Marc (die andere): Nou ik had te vroeg gejuicht. Het heeft een volle dag gewerkt en toen lag alles eruit. Eve weer gecontacteerd en mailen soms de zelfde dag terug, en idd ze vallen in herhaling met hun oplossing. Ik heb alles nog eens gereset en toen de Eve app verwijderd. Die gebruikte ik toch nooit en dacht altijd dat die voor de werking er op moest staan. Dus niet. Het werkt nu al twee dagen top! Dus in mijn beleving is de Eve app zelf het probleem. Deze gaf idd bij accessoires die geen reactie gaven in HomeKit, niet de juiste info weer. Dus aan iedereen met dit probleem.. probeer het eens!

  27. @Motu: dat klinkt goed. Ik heb vandaag toevallig tijd gehad om de dingen te doen, die jij schreef, en ook eve. Ben benieuwd of het blijft werken, wacht met spanning af. Als het net zoals bij jou verkeerd gaat dan haal ik de eve app er ook af.

    Wel heel jammer dat eve elke keer weer het zelfde schrijft en dat het dan toch niet werkt. Had ik dit maar nooit willen testen.

  28. @Motu: werkt het bij jou nog steeds goed? Na het verwijderen van de Eve app?

  29. Sinds ik 16.3 heb geladen, is de batterij slecht opgeladen. Soms wordt helemaal niet geladen, soms gedeeltelijk. Dit geldt voor de telefoon (iPhone 12) als ook voor de iPad Pro. Iemand ook deze ervaring?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.