Sonos stelt twee nieuwe producten uit, wil eerst app repareren
“Ik zal niet rusten voordat we de problemen hebben opgelost en klanten weer enthousiast zijn over Sonos”, zei Spence tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. “Onze focus moet liggen op het aanpakken van de app vóór al het andere,” vervolgde hij. “Dit betekent dat we de twee grote nieuwe productreleases die we hadden gepland voor Q4 uitstellen totdat onze app-ervaring voldoet aan het kwaliteitsniveau dat wij, onze klanten en onze partners verwachten van Sonos.” De twee producten zouden in het vierde kwartaal van 2024 in de verkoop gaan, maar dat wordt nu uitgesteld. Eén van die producten is vrijwel zeker de nieuwe high-end soundbar met codenaam Lasso, die vorige maand uitlekte. Het andere product zou de streamingbox kunnen zijn, die voor 2024 of 2025 gepland stond.
Spece gaf ook aan dat de nieuwe Sonos Ace-hoofdtelefoon een sterke start heeft gemaakt en heeft bijgedragen aan de omzetgroei die Sonos gerealiseerd heeft. Maar dat succesje werd overschaduwd door de aanhoudende problemen met de vernieuwde Sonos-app. Om dit weer vlot te trekken heeft Sonos de hulp ingeroepen van veteranen. Spence gaf aan dat Nick Millington, de architect van de oorspronkelijke Sonos-ervaring, is gevraagd om alles in het werk te stellen om de Sonos-app weer terug naar het oude niveau te brengen. Verder heeft Sonos-bestuurslid Tom Conrad een extra taak gekregen: als toezichthouder moet hij in de gaten houden dat de verbetering van de app goed verkoopt.
Een paar maanden geleden zag het er nog anders uit: Sonos was trots op het redesign van de app en de onderliggende infrastructuur. Maar Spence erkent ook dat het project te gehaast is uitgevoerd. Bij de uitrol bleek dat er hardnekkige bugs waren, die niet waren ontdekt tijdens het testen. Klanten klaagden over ontbrekende functies en vastlopende speakersystemen, waardoor Sonos reputatieschade opliep. Spence bood uiteindelijk zijn excuses aan en beloofde verbeteringen. Er zullen elk twee weken app-updates uitkomen om het vertrouwen van de klanten terug te winnen. Toch blijft Spence erbij dat de gekozen richting de juiste was voor de toekomst van Sonos. Door over te stappen naar een modulair ontwikkelplatform op basis van moderne programmeertalen moet het mogelijk worden om sneller vernieuwingen door te voeren.
Geen nieuwe producten, wel korting
De komende maanden hoeven we dus geen nieuwe Sonos-producten te verwachten, maar het bedrijf lijkt wel iets anders in petto te hebben: kortingsacties. Dit is bedoeld om klanten en partners te bedanken en om te zorgen dat hun ontevredenheid wordt omgezet in blijheid, aldus Spence. Ondertussen worstelt Sonos nog door: zo zorgde een tijdelijke storing bij de clouddiensten woensdag nog voor problemen bij sommige gebruikers. En functies zoals wachtrijbeheer laten nog erg lang op zich wachten. Die komen waarschijnlijk pas dit najaar terug.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Zo wil Sonos er weer bovenop krabbelen: 1 jaar extra garantie, beter testen (01-10)
- Uitgeslapen: einde voor Apple's Beddit weer een stap dichterbij (30-09)
- eufyCam S3 Pro: eindelijk weer een HomeKit-camera van Eufy (27-09)
- Fitbit-website gaat 10 oktober uit de lucht (25-09)
- 'Goedkopere Apple Vision-headset nog steeds gepland voor 2025' (25-09)
Sonos
Sonos is een multiroom speakersysteem dat je bedient via een iOS-app. De speakers werken met AirPlay 2 en sommige modellen hebben een ingebouwde optionele Google Assistent. Bekende modellen zijn de Sonos One, Sonos Beam, Sonos Arc, Sonos Era-speakers en de samenwerking met IKEA.
Reacties: 0 reacties