Apple Watch promo met activiteitenringen en workout

Met deze tips lukt het iedereen om de groene trainingsring van de Apple Watch vol te maken

Een volle activiteitenring op je Apple Watch aan het einde van je dag geeft ontzettend veel voldoening. Toch lukt het niet altijd om je ringen vol te krijgen, hoe goed je het ook probeert. Met name de groene trainingsring kan soms lastig vol te maken zijn, ook al heb je veel gesport. Lees hier handige tips voor het vol maken van je groene trainingsring op de Apple Watch.

Nog een klein stukje: tips voor het vullen van je Apple Watch trainingsring

Er is niks frustrerender dan aan het einde van de dag zien dat je je activiteitenringen op je Apple Watch nog niet hebt volgemaakt. Vooral de groene trainingsring kan soms een uitdaging zijn, want je trainingsminuten worden lang niet altijd goed opgepakt. Gelukkig zijn er enkele handige tips en tricks die je kunnen helpen om de Apple Watch trainingsring makkelijker vol te maken. Wij zetten ze voor je op een rij zodat jij je activiteitenringen vol krijgt.

Is het je wel eens gebeurd dat je groene Apple Watch ring niet vol is, terwijl je toch echt lang genoeg gesport hebt? Dan moet je deze tips lezen.


Zo werken de activiteitenringen op je Apple Watch
Sinds de komst van de Apple Watch in 2015 is het een sport geworden om de activiteitenringen dagelijks te sluiten. In totaal vind je drie verschillende gekleurde ringen op je Apple Watch: een rode, een groene en een blauwe.

  • Rood: dit is de bewegingsring. Deze ring toont hoeveel calorieën je al hebt verbrand. Ook toont deze ring je dagelijkse bewegingsdoel. Hoe meer calorieën je hebt verbrand, hoe voller de ring wordt.
  • Groen: de trainingsring. Deze ring laat zien hoeveel intensieve training je op een dag hebt gedaan. Hierbij kun je een trainingsdoel instellen. Standaard staat deze ring op 30 minuten intensieve beweging per dag.
  • Blauw: dit is de staanring. Deze ring toont het aantal uren waarin je hebt gestaan en bewogen gedurende een minuut. Het standaard doel voor deze ring is 12 uur.

Apple Watch activiteitenringen

Onder de Apple Watch zitten tal van sensoren die je beweging en activiteiten meten, maar ook weten wanneer je even niks aan het doen bent. Al je voortgang en je doelen kun je terugzien in de Conditie-app (voorheen Activiteit-app) op je iPhone.

Bekijk ook

Activiteitenringen op de Apple Watch: zo gebruik je de Activiteit-app

In de Activiteit-app op de Apple Watch kun je elke dag de drie gekleurde cirkels vullen. Hoe werken de activiteitenringen, welke bewegingsdoelen kun je instellen en hoe verdien je medailles? In deze tip leggen we alles uit over de activiteitenringen en Activiteit-app.

We focussen vooral op het vullen van de groene trainingsring, omdat deze voor de meeste gebruikers de grootste uitdaging vormt.

Tips en tricks voor voltooiing van je groene Apple Watch ring

Natuurlijk kan het zijn dat je een iets mindere dag hebt waardoor de ringen niet volkomen. Of misschien ligt het aan bepaalde instellingen waardoor je je doel net niet haalt. Gelukkig is er een aantal tips die je een stuk verder helpen.

#1 Zorg dat draagdetectie ingeschakeld is

Bekijk in de Apple Watch-app op je iPhone of draagdetectie wel aanstaat. Als deze uitstaat dan krijg je geen meldingen om te gaan staan en kan de Apple Watch geen vorderingen bijhouden. Ook worden achtergrondmetingen, zoals het meten van de hartslag in rust, niet meer bijgehouden.

Om er zeker van te zijn dat draagdetectie is ingeschakeld, doe je het volgende:

  1. Open de Apple Watch-app op je iPhone
  2. Tik op Mijn Watch onderin het scherm
  3. Tik op Toegangscode. Hier zie je of draagdetectie is ingeschakeld.

Apple Watch draagdetectie inschakelen.

#2 Zo verdien je krediet: beweeg voldoende met je armen

Om de ringen vol te krijgen, is het goed om te weten wat je er precies voor moet doen. Een volle minuut intensief bewegen, wordt meegeteld bij de dagelijkse trainings- en bewegingsdoelen (de groene en rode ring). Voor rolstoelgebruikers wordt dit gemeten in stevige duwen. Beweeg je minder intensief, dan wordt de activiteit alleen meegeteld voor je dagelijkse bewegingsdoel (rode ring). Elke volle minuut die gelijk staat aan een stevige wandeling of hoger, telt mee voor je groene trainingsring.

Als je wandelt, dan verdien je punten voor trainen door je arm met de Apple Watch natuurlijk te laten bewegen. Hou je hand dus niet in je zak terwijl je wandelt. Ben je aan het wandelen, maar heb je je handen vol? Dan kun je nog steeds je ringen vol maken. Hiervoor gebruik je de Workout-app op je Apple Watch.

  1. Open de Workout-app op je Apple Watch.
  2. Tik op Buiten wandelen en start de workout.

Apple Watch workout buiten wandelen starten.

De Workout-app gebruikt namelijk niet alleen de versnellingsmeter, maar ook GPS en de hartslagsensor. Op die manier kun je dus ook trainingsminuten verdienen, zelfs als je je armen niet kunt bewegen (bijvoorbeeld bij het wandelen met een kinderwagen).

#3 Zit de Apple Watch wel goed?

Het is ook van belang dat de Apple Watch zelf goed om je pols zit. Als de Apple Watch te strak zit of te los, dan worden de activiteiten niet goed genoeg gemeten. Daarnaast is het van belang dat de Apple Watch boven op je pols zit, anders werken de sensoren niet goed.

#4 Kies de juiste workout

Het is uitermate belangrijk dat je juiste workout kiest. In de Workout-app kun je tal van workouts kiezen. Ben je aan het hardlopen op een loopband? Kies dan voor Binnen hardlopen. Door de juiste workout te kiezen, gebruikt de Apple Watch de beste algoritmes om jouw bewegingen en metingen om te zetten in te verdienen trainingsminuten en calorieën. Als je bijvoorbeeld gaat zwemmen, let er dan goed op dat je de juiste workout kiest.

Bekijk ook

Workout-app op de Apple Watch: alles over je sportactiviteiten vastleggen

Met de Workout-app op de Apple Watch kun je allerlei sporten beoefenen. Lees hoe je een workout start op de Apple Watch en hoe je de Workout-app gebruikt voor wandelen, hardlopen, zwemmen en meer, zowel tijdens als na het sporten.

#5 Een beetje smokkelen met Andere

Heb je de juiste workout gekozen, langer dan dertig minuten bewogen en is je trainingsring nog steeds niet gevuld? Kies dan in het vervolg voor de workout Andere. Hierbij krijg je nagenoeg altijd het aantal minuten dat je workout duurt terug in trainingsminuten voor je groene ring. Duurt je Andere workout dus 41 minuten, dan krijg je ook precies 41 trainingsminuten voor je groene Apple Watch ring. Je kan later altijd nog kiezen wat voor workout het precies was.

#6 Kalibreren kan een verschil maken

Het kan ook geen kwaad om je Apple Watch opnieuw te kalibreren. Het kan zijn dat de Watch niet goed activiteiten meet, dan kan een kalibratie helpen om je Apple Watch even wakker te schudden. Hoe je dat precies doet lees je in onze tip over je Apple Watch kalibreren.

Bekijk ook

Apple Watch meet je sportactiviteiten niet goed? Kalibreren helpt

Meet de Apple Watch je wandelingen en hardloopsessies niet goed? Dan is het hoog tijd om te kalibreren! Deze tip legt uit hoe dat werkt en hoe je je conditiekalibratiegegevens herstelt, voor betere fitnessresultaten. Alles over het kalibreren van de Apple Watch lees je hier.

#7 Pas je trainingsdoel aan

Als het ondanks deze tips niet lukt om je groene trainingsring op je Apple Watch vol te maken, kun je altijd nog je Apple Watch doelen wijzigen. Door je ringen aan te passen met een lager doel, maak je het jezelf iets makkelijker. Uiteindelijk kan dit je ook weer motiveren om je ringen weer wat moeilijker te maken, als na langere tijd blijkt dat het volmaken een stukje makkelijker wordt. Door jezelf uit te dagen en je doelen aan te passen, blijft het volmaken van de ringen ook leuk.

Bekijk ook

Doelen in de Activiteit-app op Apple Watch wijzigen: zo pas je je ringen aan

Is je ingestelde bewegingsdoel op je Apple Watch veel te hoog? Heb je telkens moeite met het halen van je trainingsdoel? Of lukt het maar niet om de twaalf sta-uren per dag te halen? Of wil je juist meer uitdaging? Je kunt de doelen van de Activiteit-app op de Apple Watch op elk moment wijzigen. Wij leggen je in deze tip uit hoe je dat doet.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!