Fotoalbum vergrendeld op iPhone

Reacties voor: Bug in iOS 17.5 zorgt ervoor dat foto’s die jaren geleden verwijderd zijn ineens terugkeren

Zie je plotseling weer foto's in je fotobibliotheek die je (soms jaren geleden) al verwijderd had? Het ligt niet aan jou, want er lijkt sprake te zijn van een bug in iOS 17.5 omtrent verwijderde foto's. Wat is hier aan de hand?

Reacties: 9 reacties

  1. Ik heb er ook last van gehad, al sinds de publieke beta (final) vorige week.
    Inderdaad een oude verwijderde foto die tussen de recente foto’s komt.
    Of nu een (grijze) iCloud foto die niet kan worden opgehaald uit de cloud.
    Pas nu ik het hier lees realiseer ik me dat het dus daardoor komt. Bizar!

    Reageer op Roy

  2. Mijn 9 meest recente foto’s zijn foto’s van 15 sep 2023. Ze staan NA de foto’s van 13 mei 2024 en foto’s van april 2024. En deze 9 foto’s uit 2023 waren al lang verwijderd. Heel bijzonder dit.

    Reageer op Appeltje

  3. Voor de update 1475 foto’s en 179 video’s. Na de update 1476 foto’s en 180 video’s!

    Reageer op Rob

  4. Het verwijderen van wat dan ook werkt hetzelfde als op een computer. Eigenlijk verwijder je niet een bestand maar wordt alleen de naam (en de bijbehorende info) verwijderd uit de directory. De daadwerkelijke bytes staan onveranderd op de disk totdat er iets geheel of gedeeltelijk overheen wordt geschreven. Pas dan kun je de foto echt niet meer terughalen. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor de, nog niet overschreven foto’s, weer zijn teruggeplaatst in de foto-app.

    Reageer op Ronald

    • Dat klopt idd verwijderen en prullenmand leeg halen betekend niet weg, dan zijn er nog zat mogelijkheden iets terug te halen.
      Ik zelf heb er geen last van maar verwijderd elk jaar mijn foto’s, en dat is rond september met de nieuwe iOS update.
      Ik heb toevallig sinds vorig jaar ook de nieuwe iPhone, dus daarom zal ik er geen last van hebben.

      Reageer op Dennis

  5. Vorig jaar een systeembeheerder gesproken, en Microsoft heeft dit (ook) met -business- OneDrive;
    als gebruiker kun je bestanden verwijderen, uit (lokale) prullenbakken halen & verwijderen etc, maar uiteindelijk kan een “super-super-admin” tot 7 jaar (al dan niet met hulp van Microsoft) bestanden terughalen.

    Het feit dat dit niet gecommuniceerd wordt door Apple en/of dat dit mogelijk is, maakt de situatie niet echt anders. Wel minder transparant.

    Reageer op X.

    • Dat kan je als super super admin van je bedrijf zeker niet hoor, gooit een gebruiker iets weg, dan blijft het 30dagen bestaan. Daarna is het weg. En ook Microsoft is niet in staat je te helpen.

      7jaar? Weet je hoeveel kostbare opslag dat moet zijn als je dat voor ieder bestandje wil behouden zeg.

      Reageer op Swen

  6. Verwijderen is dus niet verwijderen 😬
    Apple vind het dus toch te interessant om je gegevens te bewaren ipv mega veel ruimte vrij te maken in hun datacenters. wanneer het om icloud foto’s gaat!

    Slechte zaak, kleine beetje privacy heb je dus ook niet 🙁

    Reageer op Tim

  7. Hoe kan het zo zijn dat dit gebeurd? Verwijderd > en dan nog eens van je “Verwijderde” volledig Verwijderd is toch ook echt verwijderd?

    Reageer op UnpeeledPotathoe

Plaats een reactie

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.