Instagram breidt advertentieplannen uit

We gaan mogelijk meer reclame zien op Instagram. Het is voor adverteerders veel makkelijker geworden om advertenties te tonen.

Het is voor bedrijven voortaan makkelijker om op Instagram te adverteren. Met behulp van een nieuwe API hebben adverteerders volledig toegang tot reclame op Instagram, waardoor de advertentiemogelijkheden fors zijn uitgebreid. Instagram toont af en toe al advertenties, maar tot nu toe werd de functie alleen door selecte partijen gebruikt.


Instagram reclame

De API laat marketeers Instagram-advertenties kopen en geautomatiseerd inplannen. Daarmee zijn advertenties vergelijkbaar met die op Facebook en Twitter. Wilde je hiervoor reclame plaatsen op het fotonetwerk, dan moest je persoonlijk contact opnemen met Instagram.

Instagram zal mogelijk meer reclame gaan tonen, nu het veel makkelijker is om een advertentie te plaatsen. Daarmee krijgt Instagram ook een duidelijker verdienmodel. Hoewel de app eerder amper advertenties toonde, kun je Instagram gratis uit de App Store downloaden.

Adverteerders kunnen gesponsorde foto’s in je tijdlijn plaatsen, vergelijkbaar met de gesponsorde berichten op Facebook. Met een speciale koop-knop kun je Instagram verlaten, zodat je een geadverteerd product kunt aanschaffen.

De gelijkenissen tussen Instagram en Facebook op avertentiegebied zijn voor de hand liggend. De foto-app werd in 2012 door Facebook overgenomen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
5 augustus 2015 om 7:39
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 8 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.