Apple heeft sinds voorjaar 2022 het Self Service Repair-programma. Daarmee vind je niet alleen instructies hoe je zelf je iPhone kan fixen, want je kunt er ook de benodigde onderdelen en tools bestellen. Direct bij Apple zelf dus. Apple biedt dit aan als extra alternatief voor langs gaan in de Apple Store. Vorig jaar december werd dit uitgerold in Europa, waaronder in België. Nederland ontbrak toen, maar daar is nu verandering in gekomen. In Nederland is Self Service Repair nu actief, samen met onder andere Denemarken, Griekenland en Zwitserland.
Self Service Repair nu in Nederland
In totaal komen er vandaag 24 landen bij. In deze landen kun je dus bepaalde iPhone en Mac-modellen zelf repareren en er onderdelen en tools voor bestellen. Tegelijkertijd heeft Apple het aantal modellen dat je nu zelf kan repareren uitgebreid. Per vandaag zijn ook de modellen uit de iPhone 15-serie en alle Macs met M2-chip zelf te fixen. Het gaat dan niet alleen om MacBooks, zoals de MacBook Pro of MacBook Air, maar ook op desktop Macs zoals de Mac Studio en Mac Pro. In totaal worden er nu binnen dit programma 35 verschillende Apple-producten ondersteunt, in 33 landen en in 24 talen.
Eerder waren de iPhone 12-, iPhone 13-, iPhone 14- en oudere Apple Silicon Macs geschikt om zelf te repareren.
Via deze website kun je onderdelen en tools bestellen, evenals de handleidingen bekijken. De handleidingen waren eerder al in het Nederlands beschikbaar, vanwege de beschikbaarheid in België. Onderdelen die je kan bestellen, zijn de batterij, onderste luidspreker, camera, beeldscherm, simkaarthouder en Taptic Engine. Voor MacBooks kun je het display, top case met batterij en trackpad bestellen. Het zijn doorgaans de meest voorkomende iPhone-reparaties die je zelf uit kunt voeren. Gereedschappen kun je zowel kopen als huren.
Apple zegt dat ze ook de diagnostische tools voor het eerst beschikbaar gaan stellen aan consumenten. Normaal gesproken kunnen alleen erkende reparatiebedrijven bij deze tools komen, waarmee bepaalde reparaties geverifieerd kunnen worden. Ook kun je hiermee checken welke onderdelen mogelijk vervangen moeten worden. Deze diagnostische tools zijn nu beschikbaar in de VS en komen volgend jaar naar Europa.
Wil je meer weten over Apple’s Self Service Repair-programma, dan lees je hier meer over in ons overzichtsartikel.
Apple expands Self Service Repair and introduces new Diagnostics process
Apple is expanding Self Service Repair, and launching a new diagnostic tool that gives users more transparency and autonomy to troubleshoot issues. Self Service Repair is now available for the iPhone 15 lineup and Mac models powered by the M2 lineup, including the 14- and 16-inch MacBook Pro, the 15-inch MacBook Air, Mac mini, Mac Pro, and Mac Studio. Self Service Repair is also now available for Apple users in 24 additional European countries, including Croatia, Denmark, Greece, Netherlands, Portugal, and Switzerland. With this latest expansion, Self Service Repair now supports 35 Apple products in 33 countries and 24 languages.
Additionally, Apple Diagnostics for Self Service Repair is available today in the U.S., with availability in Europe to come next year. Intended for users with the knowledge and expertise to repair Apple devices, Apple Diagnostics troubleshooting sessions will give customers the same ability as Apple Authorized Service Providers and Independent Repair Providers to test devices for optimal part functionality and performance, as well as identify which parts may need repair.
Launched in April 2022, Self Service Repair gives anyone with relevant experience repairing electronic devices access to the manuals, genuine Apple parts, and tools used at Apple Store and Apple Authorized Service Provider locations. The program is part of Apple’s broader commitment to expand repair options for consumers.
For users who don’t have experience repairing electronic devices, visiting a professional Apple Authorized Service Provider with certified technicians who use genuine Apple parts — designed and tested to internationally recognized standards — is the safest and most reliable way to get a repair. Over the past three years, Apple has nearly doubled the number of service locations with access to genuine Apple parts, tools, and training, including more than 4,500 Independent Repair Providers. A global network of more than 5,000 Apple Authorized Service Providers supports more than 100,000 active technicians.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties