Waarom je Netflix-account plotseling stopgezet kan worden

Netflix wil voorkomen dat je ongemerkt blijft betalen voor de dienst, zonder dat je hiervan gebruikmaakt. Daarom gaat Netflix accounts automatisch stopzetten als je al een lange tijd niet gekeken hebt.

Het aanbod van diensten of apps waar je per maand voor moet betalen, groeit nog altijd. Het kan daarom lastig zijn om bij te houden waar je allemaal per maand voor betaalt. Netflix wil voorkomen dat je ongemerkt blijft betalen voor iets wat je niet gebruikt. Daarom gaan ze actief leden benaderen die al een lange tijd niet naar Netflix gekeken hebben.

Netflix annuleert inactieve accounts automatisch

Netflix vraagt iedere abonnee die sinds zijn aanmelding al een jaar niets meer gekeken heeft of ze hun lidmaatschap nog wel willen behouden. Hetzelfde gaan ze nu doen voor alle andere leden die al meer dan twee jaar niets gekeken hebben. Heb jij nog altijd een actief Netflix-account, maar heb je in 2018 voor het laatst een film of serie gekeken? Dan kan je binnenkort een berichtje van Netflix verwachten.

Netflix op de Mac

Voordat een account zomaar stopgezet wordt, stuurt Netflix eerst een e-mail of melding naar de app om te vragen of je je account nog wil behouden. Als je daar niet op reageert, wordt het account door Netflix zelf stopgezet. Als je toch weer wil kijken, hoef je niet bang te zijn dat je alles opnieuw moet instellen. Een geannuleerd lidmaatschap behoudt voor tien maanden de instellingen, zoals profielen, favoriete en andere voorkeuren. Als je je weer aanmeldt met hetzelfde e-mailadres, kun je dus gewoon verder kijken met dezelfde instellingen.

Wil je nu toch liever zelf Netflix opzeggen, dan kan dat natuurlijk ook. In onze tip lees je hoe je Netflix annuleert. Mocht je nog betalen via je Apple ID-account, dan gelden daar aparte stappen voor.

Bekijk ook

Zo zeg je je Netflix-abonnement op

Wil je Netflix opzeggen? In deze tip lees je hoe je Netflix stopzet, via de website of op je iPhone, iPad of Mac. Ook lees je hoe je Netflix kan annuleren als je geabonneerd bent via je Apple ID in de App Store.

Apple doet voor app-abonnementen helaas niet hetzelfde. Deze kunnen ongemerkt doorlopen, zelfs als je de bijbehorende app helemaal niet meer op je toestel hebt staan. Eerder schreven we dan ook al dat bij het weggooien van een app de maandbetaling automatisch zou moeten stoppen.

Bekijk ook

Opinie: als je een app weggooit moet Apple ook de maandbetaling stoppen

Appontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van abonnementen in apps. Dat brengt het gevaar met zich mee dat maandbetalingen ongemerkt doorlopen als je een app hebt weggegooid en er niet meer naar omkijkt. Apple zou dit gemakkelijk kunnen oplossen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
22 mei 2020 om 10:52
Onderwerp
Categorie
Diensten

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.