Apple Podcasts Channels

Nog altijd kritiek op Apple’s Podcasts-app en podcastabonnementen

Gebruikers van de Apple Podcasts-app hadden eerder dit voorjaar last van diverse problemen en nu laten ook podcastmakers van zich horen. Vooral het systeem voor betaalde podcasts zou niet handig werken.

Dit voorjaar vernieuwde Apple de Podcasts-app en werden de betaalde podcasts geïntroduceerd. Kort na de introductie van de vernieuwde app ontstonden er diverse problemen met Apple Podcasts. Shows werden niet goed gesynchroniseerd tussen apparaten, downloads werden niet voltooid en nieuwe afleveringen verschenen soms pas dagen later in de app. Podcastmakers doen nu hun beklag. Niet alleen over deze eerder genoemde problemen, maar ook over de podcastabonnementen.

Kritiek op Apple’s podcastabonnementen: “Bugs en verwarrende interface”

Voor de podcastabonnementen moeten makers gebruikmaken van Apple Podcasts Connect, voor onder andere het uploaden van afleveringen. Tegenover The Verge klagen makers dat de interface verwarrend is en dat er regelmatig bugs optreden. Soms verschijnen afleveringen niet in de feed, zo laat een anonieme maker weten. Het duurde soms een nacht voordat de aflevering in de backend verscheen. Bij andere diensten als Patreon verschijnen de afleveringen in vijf minuten, maar bij Apple kan het uren (of soms zelfs dagen) duren.

Dat levert diverse problemen op, waardoor luisteraars sneller geneigd zijn om een andere show te luisteren. Als de aflevering niet op tijd verschijnt, stappen luisteraars sneller over, zo zegt een maker.

Een andere klacht is dat betaalde afleveringen in Apple Podcasts aparte geüpload moeten worden. Normaal gesproken kunnen podcastmakers voor hun afleveringen gebruikmaken van een RSS-feed: upload de aflevering in de feed en hij verschijnt automatisch op alle podcastplatformen. Dat werkt niet zo met de betaalde podcasts. Dit kost veel extra tijd en makers met een klein team hebben soms ook niet de mankracht om voor elk platform apart de afleveringen te uploaden, inclusief de bijkomende administratie.

“Extra mensen in dienst nodig”

Joel Sucherman van podcastplatform NPR heeft extra mensen in dienst genomen om de betaalde podcasts te uploaden en te controleren op kwaliteit. Maar hij geeft toe dat de kans op fouten door Apple’s systeem vergroot wordt. Het is bovendien soms lastig te achterhalen waar het probleem precies zit, zo zegt hij. Bovendien is het lastig om inzicht te krijgen in statistieken. Waar Patreon een complete webinterface heeft, moeten makers via Apple Podcasts een spreadsheet downloaden om data van abonnementen in te zien.

Wie meer wil weten over de kritiek op Apple’s podcastabonnementen, kan het complete verhaal bij The Verge lezen. Ben jij geabonneerd op een betaalde podcast bij Apple? Of luister je helemaal geen podcasts?

Luister jij al naar de iCulture Podcasts? In onze maandelijks (volledig gratis) podcast bespreken we het laatste Apple-nieuws en blikken we vooruit op wat er in de maand daarop komen gaat.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

1 reacties

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren?
Laat het ons weten!

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.