iPhone 12 audioprobleem tijdens het bellen
Ben jij moeilijk te verstaan tijdens het bellen en heb je een iPhone 12 en iPhone 12 Pro? Dan kom je mogelijk nog in aanmerking voor het reparatieprogramma dat in augustus 2021 is gestart. Het gaat om gratis reparatie van iPhone 12- en iPhone 12 Pro-modellen die een defecte ontvangermodule hebben. Daardoor krijg je geen geluid te horen als je aan het bellen bent of een telefoontje binnenkrijgt. De getroffen apparaten zijn gefabriceerd tussen oktober 2020 en april 2021. Apple verlengde de periode in de tussentijd van twee naar drie jaar, zodat april 2024 de laatste mogelijkheid is om nog mee te doen aan het reparatieprogramma.
Het gaat uitsluitend om de 6,1-inch modellen uit de iPhone 12-serie, dus niet de iPhone 12 mini en de iPhone 12 Pro Max. Het reparatieprogramma geldt wereldwijd, inclusief Nederland en België.
Je kunt aan de hand van deze stappen controleren of jouw toestel in aanmerking komt:
- Heb je een iPhone 12 of iPhone 12 Pro?
- Werkt het geluid niet als je telefoneert of een telefoongesprek opneemt?
- Controleer hoe oud jouw telefoon is: de productiedatum moet tussen oktober 2020 en april 2021 liggen. Hoe je dit controleert lees je in de hieronder genoemde tip.
- Check je de datum op je aankoopbewijs: het moet minder dan drie jaar geleden zijn toen de eerste retailverkoop plaatsvond. Heb je de iPhone pas in augustus 2021 gekocht, dan heb je dus tot augustus 2024 de tijd. Latere aankopen gelden niet, dus als je de iPhone refurbished in een winkel hebt gekocht telt de aankoopdatum van de originele eigenaar.
Meer informatie over het reparatieprogramma vind je op de website van Apple.
Apple stelt daarin:
Het programma biedt dekking voor in aanmerking komende iPhone 12- of iPhone 12 Pro-apparaten gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat.
Je kunt helaas niet op serienummer controleren of je de gratis reparatie voor jou geldt, dus je kunt bij twijfel het beste contact opnemen met Apple Support. Voor de reparatie zelf kun je ook aankloppen bij een Apple Authorized Service Provider. Eventueel kun je je toestel opsturen, als je niet in de gelegenheid bent om langs te gaan.
De verlengde garantie geldt alleen voor dit probleem met de defecte ontvanger en dus niet voor allerlei andere problemen. Als het toestel schade heeft waardoor de reparatie wordt bemoeilijkt, zoals een gebarsten scherm, moet dat probleem voorafgaand aan de service worden opgelost. Er zullen dan vrijwel altijd extra kosten in rekening worden gebracht.
Volgens Apple heeft een “zeer klein percentage” van de iPhone 12-bezitters last van het genoemde geluidsprobleem. Ken je iemand die een iPhone 12 gebruikt, dan is het natuurlijk wel zo sociaal om deze persoon op de hoogte te brengen.
Er zijn nog veel meer reparatieprogramma’s voor de iPhone, iPad en Mac, waarbij je er ook op tijd bij moet zijn om er nog gebruik van te kunnen maken.
Lees ook onze tips over:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- 'AirTag 2 komt in 2025 met verbeterde locatietracking' (06-10)
- Wat is de iPhone 17 Air en voor wie is deze nieuwe middenklasser bedoeld? (04-10)
- watchOS 11.1 beta 3 teruggetrokken na vastlopers (03-10)
- iPhone SE 4 geruchten: alles over releasedatum, prijs, AI-functies en meer (02-10)
- Apple brengt derde beta van tvOS 18.1 uit (01-10)
Reacties: 1 reacties