iCloud-storing zorgt dat mensen al anderhalve dag geen backups kunnen maken
Apple heeft te maken met langdurige een storing bij iCloud, waardoor een klein aantal gebruikers geen backups kan maken of terugzetten. Gelukkig gaat het maar om een relatief klein percentage, namelijk rond de 1%.
Geen backups door storing
De storing duurt al sinds dinsdag 27 juni 17:00 uur en zorgt ervoor dat iCloud Backup niet werkt. Normaal gebruik je de dienst om een backup te maken van je toestel, appdata en andere belangrijke data die met je toestel of je Apple ID te maken heeft. Het wordt ook gebruikt voor je belhistorie, iMessage-historie, App Store-aankopen en backups van je Apple Watch.
In tegenstelling tot lokale backups in iTunes worden ze bewaard in de cloud, zodat je ‘altijd’ toegang hebt. Maar in dit geval zal een klein groepje gebruikers iets langer moeten wachten. Hoewel, klein groepje… met miljoenen gebruikers gaat het bij 1% nog steeds om honderdduizenden gebruikers die tijdelijk geen backups kunnen maken of terugzetten. Ook data van bepaalde apps en diensten zijn tijdelijk even niet beschikbaar. Het is vooral onhandig voor mensen waarvan het toestel is gestolen en nu de laatste backup op een ander toestel willen terugzetten. Bij mensen die op een nieuw toestel willen overstappen is de situatie wat minder problematisch: zij kunnen altijd nog een lokale backup via iTunes maken.
Wil je meer weten over iCloud storingen en hoe je de status van iCloud-diensten opvraagt? Lees dan onderstaande tip!
Apple heeft nog niet aangegeven waar de iCloud storing door wordt veroorzaakt en heeft ook nog geen schatting gegeven wanneer het weer werkt.
Op de Apple System Status-pagina kun je de voortgang van de storing volgen.
iCloud



15 reacties
Gielk
Geen problemen hier kon gewoon een bakcup maken vanochtend volgens instelling icloud reservekopie
Jake
Bij mij werkt de iCloud backup gewoon.
Ivo
Jep, bij mij ook… zoals gewoonlijk zijn we weer deel van the other 99% 😅
michel
Ha, Ik probeer mijn apple watch opnieuw te koppelen. Dit lukt niet geen verbinding met server.. Leuk, behoor dus tot de 1% club..
Richard
Dat verklaart…. Twee dagen terug lukte het ineens niet meer.
Joop Grannetia
De Nederlandse versie van system-status geeft geen fouten aan ?
AB
Vervelend is het wel. Toch zou ik vandaag een staatslot kopen
Fred Zelders
In het verhaal wordt de verkeerde url gebruikt.
De juiste is: https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/
michel
@AB: Goed plan!
Gary
Bij mij is de lastste autobackup van 26 juni 23:39, dus al iets langer.
Peter Welter
1% van 1 Miljoen = 10000.
Maurice Hollink
M’n iPhone 7 plus hangt iedere avond aan de oplader, maar maakt zelf nooit een backup. Weet niet wat ik fout doe en ja de iCloud reservekopie staat aan.
Maurice
@Peter Welter: Net wat ik dacht 😉
WvB22
Geen problemen hier.
Daan
@Maurice: @Peter Welter: Er staat miljoenen he, dus dat kan ook 10 miljoen zijn. Kan dus mooi wel kloppen!