iMessage pushbericht

Wat te doen als je geen meldingen krijgt op je iPhone of iPad

Je bent gewend om meldingen te krijgen van apps, e-mail, binnenkomende telefoongesprekken en herinneringen voor taken. Als die meldingen niet werken kun je een belangrijke melding mislopen. Hoe kun je dit oplossen?

‘Ik krijg geen meldingen meer!’

Op de iPhone en iPad ontvang je voortdurend notificaties, bijvoorbeeld als er een e-mail binnenkomt of als iemand reageert op je Facebook-bericht. Die meldingen kunnen verschillende vormen hebben: een pop-up op het scherm of een geluidje. Werkt het niet goed, dan kun je belangrijke afspraken en telefoontjes missen. Daar gaan we iets aan doen om het op te lossen!

Meldingen van specifieke app doen het niet

Geeft een specifieke app geen meldingen, dan kun je de volgende stappen controleren:

iPhone meldingen werken niet

  • Heb je onlangs een nieuwe app geïnstalleerd of een reservekopie hebt teruggezet, moet je de app eerst een keer openen om de meldingen te ontvangen. Open de betreffende app en geef toestemming om meldingen te ontvangen.
  • Check of de app berichtgeving ondersteunt. Ga naar Instellingen > Berichtgeving en kijk of de app in de lijst staat. Ik erop en controleer of de schakelaar bij Sta berichtgeving toe is ingeschakeld.
  • Controleer of de juiste meldingen zijn ingeschakeld. Ga naar Instellingen > Berichtgeving en tik op de betreffende app. Kijk of Geluiden en/of Toon als stroken is ingeschakeld. Je kunt ook kiezen voor het subtielere Badge-appsymbool, maar dit valt minder op.
  • Zorg dat je met het juiste Apple ID bent ingelogd op het toestel. Ga naar Instellingen > iTunes en App Store om dit te controleren.
  • Mogelijk is er iets mis met de servers van de betreffende app. Check daarvoor de website, het Twitter-account of andere openbare plekken waar ontwikkelaars melden dat er sprake is van een storing. Bij Apple kun je daarvoor terecht op de pagina met iCloud-storingen. Gaat het om een populaire app zoals WhatsApp of Wordfeud, vraag dan een andere gebruiker of hij/zij ook problemen ondervindt.

Meldingen doen het helemaal niet

Geeft je iPhone in het algemeen problemen met meldingen (dus niet alleen bij een specifieke app), probeer dan eens deze stappen:

  • Check of de iPhone misschien op ‘Niet storen‘ staat. Je kunt dit controleren via Instellingen > Niet storen.
  • Staat de iPhone in mute-stand? Hiervoor check je de schakelaar aan de zijkant: als de knop op oranje staat krijg je geen hoorbare geluiden binnen en dus ook geen meldingen van apps.

iPhone muteknop

  • Check of er iets mis is met de internetverbinding. Werk je in een bedrijf of organisatie, dan is het mogelijk dat poort 5223 wordt geblokkeerd door de firewall. Zet Wi-Fi uit en check of je via 4G wel meldingen binnenkrijgt.
  • Bij een iPod touch kunnen de meldingen vertraagd binnenkomen, vooral als het apparaat in slaapstand staat. Bij modellen met een wat oudere versie van iOS wordt maar om de 15 minuten op nieuwe meldingen gecontroleerd. Het kan daardoor lijken dat de melding niet binnenkomt, maar hij komt gewoon wat later.
  • De iPhone herstarten is altijd een prima manier om van vervelende iOS-problemen af te komen. Het kost weinig moeite en maakt je toestel meteen ook weer wat sneller.

Bekijk ook: Push notificaties op iPhone en iPad: zo werkt het.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt april 2018
Categorie Internet
Onderwerpen berichten, notificaties