Tom Sadowski boek

Reacties voor: Review: ‘App Store Confidential’ – Apple wil dit boek verbieden, maar wat staat er eigenlijk in?

Apple wil het boek 'App Store Confidential' van Tom Sadowski verbieden. Ik vroeg me af welke spannende geheimen erin staan, waardoor Apple in de stress is geraakt en heb het boek de afgelopen dagen dan ook van begin tot einde gelezen, zonder stukken over te slaan. Mijn conclusie: er staan interessante stukken in, maar de man zelf is nogal aandachtsgeil.
8 reacties
  1. @redactie: de Duitse nieuwszender heet N24 niet EN24

    Antwoord

  2. @KevinvdB: Ja, hier is iets raars aan de hand. Alle internationale sites noemen expliciet EN24 (en verwijzen naar een link op EN24.news). Maar die review is spoorloos verdwenen.

    N24.de verwijst door naar Welt.de, maar die site heeft geen enkel artikel over Tom Sadowski.

    Antwoord

  3. Die Mathias Döpfner werd jaren geleden bekend met de aankondiging dat Springer AG volledig op Apple over ging stappen.

    Antwoord

  4. Wist niet dat Klaas-Jan Huntelaar de bedenker van Runtastic was… 🤣

    Antwoord

  5. Aandacht trekker.
    Waarom is mijnheer daar gaan werken?
    Waarom achteraf dan gaan janken?
    Vermoedelijk om een hoopje. €€€€€… mee te graaien. Want hij kan? het weten, want hij heeft bij Apple gewerkt?
    Iet afbreken waar je zelf aan meegewerkt hebt is ooooh zo gemakkelijk.
    Pffff

    Antwoord

  6. Ik neem aan dat Apple deze man voor de rechter sleept, want ik ga er toch wel van uit dat ze daar ook een soort van (of zelfs veel strengere vorm van) geheimhoudingsplicht/verklaring hebben.

    Antwoord

  7. Je review van het boek is leuk geschreven, misschien wel leuker dan het boek.

    Antwoord

  8. De beschreven ontwikkeling past erg in het plaatje van modern doorgeschoten “überkapitalisme” waarbij het grote geld eerst fors investeert in positie verwerven, om uiteindelijk vooral vol te gaan cashen. Het abonnementensysteem is de natuurlijke tweede stap na inlijven van zo veel mogelijk talent. Als het grootste deel van de markt hierin trapt is het verdienmodel geheel aan de monopolist in het Apple-ecosysteem. Wie voldoende afdraagt aan Apple mag blijven, de klanten kunnen niet anders meer dan betalen. Zie iCloud, zie Apple music, zie Apple arcade, zie Apple tv. Het wordt steeds moeilijker nog over te stappen naar een alternatief. Als Apple -adept vraag ik me af of er nog een kans is om uiteindelijk als klant nog wat uit te maken, of dat we allemaal als gedweeë volgers uiteindelijk niet anders meer kunnen dan alles maar te slikken wat de Tim’s ons door de strot gaan douwen.

    Antwoord

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren?
Laat het ons weten!

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.