“Werk Apple ID-instellingen bij”: gebruikers klagen over terugkerende melding
Afgelopen nacht hadden diverse diensten van Apple last van een storing, waaronder iCloud-mail, iCloud-fotobibliotheek en meer. Ook lukte het soms niet om een backup te maken of om iCloud-opslag te upgraden. Hoewel de storing inmiddels al lang en breed opgelost is, ervaren sommige gebruikers alsnog de gevolgen van deze onderbreking. Daarbij verschijnt in de instellingen vaak de melding om Apple ID-instellingen bij te werken.
“Apple ID-instellingen bijwerken”: wat is er mis?
Op de redactie hebben we meerdere meldingen gekregen van lezers die deze melding zien op hun iPhone en iPad, maar ook op de Apple TV of Mac. Ook op Reddit wordt er geklaagd over dit probleem, in meerdere topics. Heb jij hier ook last van? Het goede nieuws is dat er niets mis lijkt met jouw account. De melding lijkt te verschijnen als gevolg van de eerdere storing.
Het vervelende is dat de melding niet weg te krijgen is. Het Apple-apparaat vraagt om opnieuw in te loggen met je wachtwoord, maar soms verschijnt er vervolgens een foutmelding of keert de melding na het invoeren van je wachtwoord vrij snel weer terug. Het is onduidelijk wat het probleem precies is, maar mogelijk zijn er nog wat problemen met de iCloud-servers.
Mogelijke oplossingen
Een duidelijke oplossing voor het verwijderen van de melding lijkt er op dit moment niet te zijn. We adviseren dan ook om de melding voorlopig te negeren en het op een later moment nog eens te proberen door je wachtwoord in te voeren. Als dat ook niet helpt, kun je proberen om helemaal uit te loggen in iCloud en vervolgens weer in te loggen. Dit kan wel een tijdrovend proces zijn. We hebben bovendien niet zelf kunnen verifiëren of dit de oplossing is voor deze melding. Hou daar rekening mee als je besluit om dit toch te doen. Als uitloggen in iCloud helemaal niet lukt, hebben we een aparte tip met oplossing.
Met dank aan de tipgevers, waaronder @Malle_Kevin
iCloud


30 reacties
tommeke
Inderdaad bij mij ook. Vanmorgen kreeg ik op iphone, ipad en mac de vraag om de instellingen bij te werken. Met een ‘onbekende fout’ tot gevolg.….Ik heb contact gehad met Apple Support via chat, maar het probleem zit dus bij Apple en het zal dus afwachten worden
Harm
Het probleem is er nog steeds en ook je telefoon leegmaken en weer opnieuw installeren werkt niet
De storing ligt bij Apple
Karst
Komen ze nu mee… iPhone al tegen de muur gesmeten….
Sander
@Karst: Als je AppleCare+ hebt zijn de kosten te overzien😁
Tenzij het een oudere iPhone is, dan is het balen. Of een reden om een andere te halen.
Harm
@Karst: Was ik vanmorgen ook van plan 😁
Patrick S
@Karst: en alzo het euvel opgelost😂
Harm
@Patrick S: Het is nog niet opgelost bij de telefoons die niet tegen de muur zijn gesmeten 🤣
danny
Nergens laat van iphone 12 homekit cameraas etc
Harm
Had mijn telefoon nadat ik met support gepraat had leeg gegooid en wou een backup terug zetten maar bijna niks lukte meer
Er was geen verbinding met de server
Maar nu is de melding weg en komen mijn foto’s terug en notities ook weer
Maarten
Hier ook nog steeds problemen met verificatie. Wachten maar dat Apple het gefixt heeft
SB
Start je telefoon opnieuw op en dan lukt het wel
Harm
@SB: Ik heb dat een paar keer gedaan maar het lost het niet allemaal op
Foto’s komen erg langzaam 1 voor 1 terug maar verder nog niet veel
Backup terug zetten werkt nog steeds niet
Dennis
1 keer op de macbook gezien toen opnieuw ingelogd, daarna melding niet meer gezien.
Ook nog niet op de iphone of ipad.
Inge
Enig idee hoelang dit nog gaat duren.. Ik ben mijn notities en contacten kwijt en die komen dus vanzelf weer terug?
Harm
@Inge: We kunnen alleen maar afwachten. Maar het is nog niet klaar.
Karst
Volgens mij is er stress in Cupertino nu….
Mr e
Ik ondervind de problemen nog steeds.
Patrick S
@Karst: hopelijk is er niemand met u gegevens aan de haal, dan zou er wel eens stress bij Karst kunnen toeslaan.
Mb
Ik heb er maar last van met 1 account. De andere 2 werken zonder problemen.
Harm
Zou het nu ook opgelost zijn met de 15.3 update?
Maarten
Ja, bij mij nu opgelost na de update 👍🏻
Harm
@Maarten: Bij mij nu ook. Ik heb alles weer opnieuw kunnen installeren gelukkig
Marianne
@SB: Geprobeerd, maar bij mij werkt het niet!
Harm
@Marianne: Ik heb de iPhone gewist en opnieuw geïnstalleerd en laatste backup terug gezet en dat werkt
Nadat ik 15.3 geïnstalleerd heb
Misschien werkt dat ook bij jou
Jos
Het is voor mij opgelost nadat ik:
iPhone herstartte, dan het process volledig te doorlopen. Het wachten duurt soms erg lang.
Daarna vroeg hij het nog 1x.
Nu nog niet gezien. Laatste update nog niet geïnstalleerd.
Mb
@Mb: Inmiddels lijkt het verholpen bij mij. Alleen was mijn simkaart in eens foetsie.
Dennis
Mijn camera’s hebben sinds vannacht 00:05 uur geen opnames meer opgenomen…..en nu nog steeds niet…..
loyd
Hoe bedoel je; camera’s van de iPhone ?
Karst
HomeKit geeft aan dat de iPhone niet in huis is…
Marianne
Nog steeds niet opgelost.