Apple AirPods reclamespot

Apple maakt reclamespots voor de AirPods, ondanks lange levertijd

Apple heeft nieuwe reclamespotjes voor de AirPods uitgebracht, waarin danser Lil Buck op auto's en gebouwen danst. Ondertussen demonstreert hij de belangrijkste functies van de AirPods.

Apple heeft voor het eerst reclamespotjes uitgebracht voor de AirPods, de draadloze oordopjes waar we in onze review nogal lyrisch over waren. Er is alleen een probleem: de AirPods hebben nog steeds een levertijd van 6 weken dus als je enthousiast bent geworden na het kijken van de reclamespots zul je er bij Apple lang op moeten wachten. Ook bracht Apple een nieuwe reclamespot uit voor de sportieve Apple Watch.

Apple AirPods reclamespot

Reclamespotjes voor de AirPods

Apple’s AirPods zijn enerzijds een groot succes: het systeem met het opbergdoosje spreekt veel mensen aan, ze werken goed en het koppelen is een eitje. Maar er hangt ook een duister wolkje boven het product: het feit dat Apple niet in staat is om voldoende stuks te produceren. Als je nu naar de Apple Store-website gaat, ben je pas eind februari aan de beurt. Ongeacht of je in de winkel wilt afhalen of thuisbezorgd wilt hebben. Dat maakt de AirPods alleen nog maar gewilder en de eerste vier reclamespotjes helpen daar nog eens aan mee.

De eerste drie spotjes tonen een dansende Lil Buck die met zijn AirPods de straat op gaan. In de filmpjes, die een minuut duren, zijn belangrijke functies van de AirPods te zien, zoals het koppelen met de W1-chip, gebruik van Siri en de sensoren die meten of je de AirPods in je oor hebt. De muziek in de reclamespots is ‘Down’ van Marian Hill.

In het eerste spotje houdt Lil Buck een iPhone met Apple Music vast. Hij opent het doosje van de AirPods en de bekende pop-up verschijnt onderin het scherm. Hij kan meteen zien hoe vol de batterijen van de oortjes en de opbergcase zijn. Vervolgens laat Lil Buck zijn kunstje zien: hij danst op de zijkant van een auto, terwijl de AirPods niet uit zijn oren vallen.

Het tweede spotje demonstreert Siri. Lil Buck tikt op een oortje om Siri te activeren en vraagt om Marian Hill te spelen. Hij danst vervolgens aan de zijkant van een gebouw.

In het derde spotje zijn de eerder genoemde activiteiten te zien, met nog veel meer kunstjes op lege etalageruiten en op de overkapping van een theater. Aan het eind haalt Lil Buck een AirPod uit zijn oor, om te laten zien dat de muziek stopt en daarna weer verder gaat.

Nog eentje dan? In deze korte clip is Lil Buck niet te zien. Wel zien we een notenbalk waarop de AirPods verschijnen als noten. Grappig bedacht, want ze zien er inderdaad uit als muzieknoten. Alle vier spotjes eindigen met de slogan ‘AirPods on iPhone 7, practically magic’. Dezelfde ‘pratically magic’-slogan gebruikte Apple al eerder voor de iPhone-reclames, bijvoorbeeld om de portretstand te demonstreren.

Apple bracht ook een nieuw spotje voor de Apple Watch Series 2 uit, waarin ze je aanmoedigen om de ringen vol te maken. Het gaat hier om de activiteitsringen die aangeven hoeveel je hebt bewogen, gestaan en gesport.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 15 januari 2017, 10:11
Categorieën Accessoires, iDevices
Onderwerpen airpods, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.