Nike+ schoenen: Kyrie 4 ID

Nike+ app gaat voordeeltjes bieden met Apple Music, Headspace en ClassPass

Met NikePlus Unlocks krijg je allerlei voordeeltjes in de vernieuwde Nike+ app, zoals meditatie-hardloopworkouts van Headspace, gratis Apple Music of exclusieve workout-afspeellijsten. Nike wil ermee zorgen dat gebruikers vaker de app openen.

Nike wil meer mensen overhalen om de Nike+ app te gebruiken. Daarom zijn er vanaf nu meer voordeeltjes te halen, onder andere door samenwerking met Apple Music, ClassPass en Headspace. De update van de app komt vandaag beschikbaar en geeft je de mogelijkheid om allerlei extra’s te unlocken, met hulp van externe partners. Daarnaast kun je ook voorrang krijgen bij exclusieve nieuwe schoenen en kleding. De functie heet NikePlus Unlocks en bestaat uit kaarten die je in het Members-gedeelte van de Nike+ app vindt. Vorig jaar introduceerde Nike de functie al, maar er viel weinig interessants te unlocken. Gebruikers van de app konden bijvoorbeeld schoenen in exclusieve kleuren bestellen of nieuwe hardloopkleding die nog niet in de winkel hing. Vanaf nu wil Nike het grondiger aanpakken.

NikePlus Unlocks: punten verdienen

Nike+ app partner ClassPassEr zullen vaker voordeeltjes te vinden zijn en ze zijn ook interessanter. Koop je bijvoorbeeld de nieuwe Nike Epic React Flyknit-schoen (een reactie op Adidas Ultraboost), dan kun je kiezen uit een exclusieve kleur en krijg je bovendien 4 maanden Apple Music gratis. Door workouts te doen krijg je toegang tot speciale afspeellijsten. En de samenwerking met ClassPass houdt in dat je lessen kunt volgen in een sportschool, als je een Nike-product hebt gekocht. Helaas zijn de acties wel vooral gericht op Amerikaanse gebruikers.

Je kunt ook punten verdienen in de Nike Training Club-app en de Nike Run Club-app, naarmate je meer kilometers aflegt of workouts doet. Met die punten kun je bijvoorbeeld toegang krijgen tot exclusieve afspeellijsten van Headspace, de meditatie-app. Je krijgt ook korting op Headspace en kunt hardloopworkouts gaan doen die meer op het mentale vlak zijn gericht dan op fysiek presteren. Verder is er een Birth Month-promotie waarbij je gedurende je geboortemaand extra korting kunt krijgen, bijvoorbeeld op tickets van sportwedstrijden.

Samenwerking met Apple
Nike stopte een paar jaar geleden met het maken van wearables en besloot zich meer te gaan richten op het opbouwen van een community rondom Nike+. Tegelijk startten ze een samenwerking met Apple: de Nike+ Apple Watch biedt het bedrijf de mogelijkheid om een ‘eigen’ smartwatch uit te brengen zonder dat ze er zelf veel werk aan hebben. Sindsdien kan Nike zich richten op waar ze goed in zijn: de marketing van sportspullen, niet het bouwen van hardware.

Nike+ app partners Headspace, Apple Music en ClassPass

Nike-community als marketingkanaal

En terwijl de apps voorheen vooral bedoeld waren om workouts te doen, groeien ze steeds meer uit tot een digitaal marketingkanaal voor de Nike-lifestyle. Zo verscheen er bijvoorbeeld een SNKRS-app waarmee je nieuwe sneakers kunt ontdekken, meldingen krijgt als er exclusieve modellen uitkomen en de optie om schoenen alvast te reserveren zonder daarvoor in de rij te hoeven staan. De SNKRS-app bevat ook een augmented reality-functie.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 5 februari 2018, 10:56
Bron Bron Techcrunch
Categorie Apps
Onderwerpen apple music, marketing, nike, sport

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.