PostNL: brievenbus pakketje

Gebruikers PostNL-app zijn boos: dit is waarom de app ineens veel 1-sterbeoordelingen krijgt

Gebruikers van de PostNL-app zijn boos vanwege de veranderende werking van de Mijn Post-functie. Veel gebruikers zien daardoor plotseling helemaal geen inkomende post meer.

Al sinds 2017 heeft de PostNL-app de hele handige functie genaamd Mijn Post. Elke ochtend krijg je daarin te zien welke brievenpost naar jou onderweg is, inclusief een scan van de desbetreffende post. Zo weet je precies welke post je kan verwachten en dat helpt je ook bij het achterhalen van zoekgeraakte post. Maar sinds enige tijd heeft PostNL een grote wijziging doorgevoerd in deze functie, waardoor het voor een groot aantal gebruikers ineens niet meer goed werkt.

Mijn Post in PostNL-app werkt soms niet meer

Voorheen kreeg je met de Mijn Post-functie in de PostNL-app alle post te zien die naar jouw adres onderweg was. Dus niet alleen de post die specifiek naar jou gericht is, maar ook naar je huisgenoten. Denk aan je ouders, kinderen of andere huisgenoten: zolang het maar hetzelfde adres is. Vanwege privacyredenen heeft PostNL-app dit onlangs gewijzigd. Je ziet daardoor alleen post die specifiek voor jou gericht is, met jouw naam op de brieven.

PostNL Mijn Post-functie veranderd

Mogelijk is PostNL vanwege de AVG-regels verplicht om deze wijziging door te voeren, omdat post iets persoonlijks is. Een brief met jouw naam is alleen voor jou gericht. Het pro-actief tonen van post die voor huisgenoten bestemd is, nog voordat het door de brievenbus gaat, is mogelijk in strijd met deze wet. Hoewel de post uiteindelijk door dezelfde brievenbus gaat en je dus alsnog kan zien welke post voor je huisgenoten is, kan PostNL daar natuurlijk niets aan doen. Waar ze wel invloed op hebben, is wie de post kan zien voordat het de brievenbus in gaat. En dat is dus de reden waarom ze het aangepast hebben.

Veel negatieve reacties

Maar de wijziging zorgt desalniettemin voor veel klachten. Zo wordt er op Reddit op meerdere plekken geklaagd over dat de functie niet meer goed werkt. Door de wijziging zien sommige mensen namelijk helemaal geen brievenbuspost meer in de app. De reden daarvoor is niet altijd duidelijk, maar mogelijk zijn de gegevens in het PostNL-account niet overeenkomstig met de gegevens die op de post staat. Wat ook mee kan spelen, is dat de post niet altijd dezelfde naam bevat. Sommige post bevat alleen de eerste letter van de eerste voornaam, maar post van bijvoorbeeld de overheid bevat alle eerste letters van alle voornamen.

Het kan ook zo zijn dat meerdere bewoners in hetzelfde huishouden dezelfde beginletters van de voornamen hebben in combinatie met dezelfde achternaam. Ook dat kan potentieel roet in het eten gooien, waardoor de Mijn Post-functie niet meer goed of helemaal niet werkt.

PostNL-app: veel klachten over Mijn Post-functie

Behalve online laten gebruikers ook in de app stores hun ongenoegen blijken. In de App Store op de iPhone, maar met name in de Google Play Store op Android-toestellen, uiten gebruikers hun frustraties over de wijziging. PostNL heeft niet op de beoordelingen gereageerd. Er verscheen in de app alleen een waarschuwing dat je voortaan vanwege privacy alleen nog post ziet die aan jou gericht is.

PostNL

PostNL

Versie 7.1.0

Download
Geschikt voor
iPhone, iPad
Vereist
iOS 16.0+
Grootte
40.13 MB
Leeftijd
4+
Talen

Meld je aan voor de iCulture nieuwsbrief

Ontvang het belangrijkste Apple-nieuws, de beste tips en meer direct in je inbox!

  • Het belangrijkste Apple-nieuws
  • Gemaakt voor iedere Apple-fan
  • Dagelijks of wekelijks, jij bepaalt
  • Ieder moment opzegbaar
Lees de 28 reacties

Informatie

Laatst bijgewerkt
27 mei 2026 om 17:30
Onderwerp
Categorieën

28 reacties

Het is schande app zegt al week pakket morgen haha lachwekkend dat post nl
en soms niet eens verbinding
Aanfluiting

En de “p/a’ (per adres) post?
Krijgen dus blijkbaar nooit meer te zien in de app?

Op het Post-NL forum hebben wij een geestelijk zwaar beperkte idioot die de app gebruikte bij technische analyse. Ben bamg dat hij nu nog meer gaat zuipen en dat zijn brein helemaal stopt met werken.

Zelfs post met mijn naam en alles correct wordt niet meer getoont. Er wordt gewoon niks getoont. Zelfs niet als alles klopt.
Het enigste wat getoont wordt, zijn pakketjes. Verder dus helemaal niks
Volgens mij gebruiken ze een of andere slechte AI

Dat is zeker irritant dat je post niet meer kan zien. Baal ik ontzettend van.

    Kan nog wel. Ga naar instellingen en toets mijnpost aan en kies mijzelf. Voor woongroepen is het niet mogelijk. Dat is dus aangepast.

      Dat is zeker niet waar Nic, ik woon zelfstandig met mijn partner op hetzelfde adres. Post die aan mij is gericht zie ik niet terwijl de optie mijn post wel aan staat en bij mijn partner is de aankomende post wel zichtbaar in de app. Heeft voor die belachelijk update altijd piekfijn gewerkt. Ben blij dat dit mankement in het nieuws komt want na correspondentie met Postnl ben ik nog steeds niets wijzer

Inder post.nl is waardeloos door aanpassing hier word gezegd dat post.nl die wettelijk zou moeten doen niets wijst hierop?! En maybee dan privacy regels lachertje waar hebben we uberhaupt privacy in Nederland overal camera’s en al je pin en betaling zijn te bezien! Post.nl ga terug naar oude situatie en luister eens naar de klachten en klanten. Want is het gwoon een zooitje bij u organisatie net als alle post die over gedeponeerd worden zelfd gegpooid worden naar.boven of gwoon op de trap bij ingang!!!!

Post nl vind ik sowiso een waardeloze bezorgdienst. Je krijgt update na update wanneer pakketten binnenkomen, maar het klopt nooit. Er is altijd vertraging door drukte, post wordt gemarkeerd als zijnde geleverd maar het is er nog niet. Ik word niet goed v post nl. geef mij maar dhl, dpd, fedex, ups etc

    Dat afgegeleverd systeem is gewoon wat te simpel gemaakt zeg maar, het is gewoon aan het eind van de dag moet het er zijn, tenzij een bezorger scant dat het terug in het systeem gaat (dit omdat we geregeld verkeerde post en of pakketjes in de tas hebben, zelf heb ik heel veel Wildervank en Hoogeveen in mijn tas.( daar loop ik niet) Dus dat komt met vertraging aan. Dan scan ik dat, maar ik merk dat collega’s dat niet altijd doen. En dan komt het automatisch als bezorgd te staan. Dit wordt ook al ondervangen door zowel webshops als PostNL , er staat “ wacht nog drie werk dagen” dat is daarom, 9 van de tien gevallen is het er dan inmiddels wel.

Waarom wordt er geen optie in gebouwd dat ik mijn huis-/echtgenoot machtig om de post van mij te mogen zien en vice versa. Dan is dat hele probleem toch opgelost?

Het hele probleem is, en het verbaasd mij dat niemand dat opvalt, dat je nu in de app je voornaam in moet vullen anders kom je niet verder. En mijn post (en van mijn man) wordt meestal níet geadresseerd met onze voornaam er op. Gewoon voorletter, die trouwens hetzelfde is, en achternaam. Het probleem is dus de voornaam. Dus staat er helemaal niets meer in de app😡

Staatssteun voor deze wanprestatie afschaffen… ik wacht al een week op een belangrijke brief (ik zie dat ze een foto hebben gemaakt vorige week)

Niks van gemerkt. Mijn post is namelijk nog steeds niet beschikbaar op het adres van mij.

Gewoon alle voornamen van mijn huisgenoten erin gezet. Er was niet genoeg ruimte voor de laatste maar die krijgt ook bijna nooit post. Ik zie nu alle pakjes weer Geen probleem

Van mijn man krijg ik niets te zien, openen we samen! Soms is iets 2 x gescand ook bizar.
En er staat al maanden dat er een pakje wordt verwacht,terwijl dat al lang binnen is!!
De postbode erop aangesproken dat hij goed moet opletten want gebeurt regelmatig dat het bij de buren terecht komt, fijn met UWV!! Promt gooit hij het bij de verkeerde! Kloten post.

heb er totaal geen problemen mee bij mij komen de pakketen op tijd en krijg altijd bericht in mijn app ga zo door postnl

Het was een prettige app. Je kon zien welke post op je adres zou komen. Nu op naam en dus waardeloos geworden. Ik woon niet alleen op ons adres. Ook pakketdienst komt niet altijd op het afgesproken momrnt. Het lijk er dus op dat postnl liever gern info meer geeft zodat ze alle vrijheid om wel of niet te bezorgen.

Het privacy argument is zwak. Post komst uiteindelijk in dezelfde bus, pakketten worden aan dezelfde deur afgeleverd aan eender wie er woont (of opendoet).

PostNL krijgt zou veel meer accounts en data in handen (als iedereen van een gezin post en pakketten wil volgen).

Ik denk dat privacy argument wordt gebruikt om meer data te vergaren en meer mensen te kunnen volgen.

In de huidige maatschappij is het vrouwen toegestaan hun meisjesnaam te behouden na het huwelijk. Ik heb mijn meisjesnaam behouden. Bij contact met PostNL via de telefoon wordt mij echter meegedeeld: “Dan heeft u grote pech.”

Mijn echtgenoot en ik beschikken beiden over een iPhone en een iPad. Wij hebben derhalve twee keer de applicatie geïnstalleerd, waarbij mijn naam op de iPhone en zijn naam op de iPad is geregistreerd, en vice versa. Hoewel dit een onpraktische oplossing is, blijkt het de enige mogelijkheid te zijn.

Wij ondervinden soortgelijke problemen bij andere dienstverleners. Het is verbazingwekkend dat dergelijke situaties zich in 2026 voordoen. PostNL dient zich hiervoor te verantwoorden.

Haha, en ze houden bij PostNL al helemaal geen rekening met het toenemend aantal mantelzorgers. Ik regel de zaken voor mijn ouders. Bij alle formele instanties en banken, geen enkel probleem om je te laten machtigen en de post naar jouw adres te laten sturen. Maar helaas bij PostNL mag ik dan niet zien dat die post ook onderweg is………..Bye, Bye mantelzorg.

Niet alleen postnl maakt er een zooitje van, mijn pakket ligt al ruim een week bij GLS in Utrecht, totaal geen contact opties mogelijk 😡

Plaats een reactie

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.

Meld je aan voor de iCulture nieuwsbrief

Ontvang het belangrijkste Apple-nieuws, de beste tips en meer direct in je inbox!

  • Het belangrijkste Apple-nieuws
  • Gemaakt voor iedere Apple-fan
  • Dagelijks of wekelijks, jij bepaalt
  • Ieder moment opzegbaar