Facebook toont nu ook speelbare gamedemo’s in je tijdlijn

De Facebook-tijdlijn lijkt bij vlagen behoorlijk rommelig. Er worden al automatisch video’s afgespeeld, foto’s en artikelen getoond, maar nu komen er ook nog speelbare gamedemo’s bij. De advertenties moeten je stimuleren een game uit te proberen en vervolgens te downloaden.

Facebook bestaat bij gratie van zijn adverteerders. Die zoeken altijd nieuwe manieren om hun producten of diensten aan te prijzen. Voor game-ontwikkelaars was er al de mogelijkheid om video’s van gameplay te tonen, maar wat is nou een betere advertentie voor je game dan een daadwerkelijk te spelen demo?


Speelbare demo’s in je tijdlijn
Die vraag moeten Facebook en zijn adverteerders zich ook gesteld hebben. En dus introduceert Facebook vandaag speelbare gamedemo’s in de tijdlijn van gebruikers. Rovio, de Finse ontwikkelaar van de Angry Birds-games, heeft de eerste demo’s al gemaakt. Als je door je tijdlijn scrolt, kan het zijn dat je een advertentie ziet waar in grote letters ‘probeer deze game voordat je hem installeert’ op staat.

Als je dan op de advertentie klikt opent er een laadscherm en wordt de demo gedownload. Vervolgens kan je een level spelen om te kijken of de game je bevalt. Als dat zo is, word je meteen naar de App Store doorgestuurd om de game daadwerkelijk te installeren.

Rovio en Facebook stellen allebei dat de demo’s behoorlijk succesvol zijn. De Angry Birds-ontwikkelaar zou bijna zeventig procent meer resultaat boeken met zijn uitgaven en veertig procent minder uitgeven om betalende gebruikers binnen te halen. Zoiets meldt ook Bagelcode, de ontwikkelaar van de game Club Vegas Casino.

App-verslaving
Voor de bedrijven is het een mooie manier om meer gamers aan te trekken en voor Facebook een manier om mensen nog langer aan het platform te binden. De afgelopen tijd zijn er regelmatig discussies over de tijd die mensen met hun smartphones doorbrengen. Daar komt bij dat apps als die van Facebook steeds meer tijd vragen, mede door de toenemende functies. De mogelijkheid om nu ook games te testen binnen de Facebook-app, maakt de tijd die mensen aan de app besteden waarschijnlijk alleen maar groter.

Bekijk ook

Schermtijd in iOS: zo voorkom je smartphoneverslaving

Schermtijd is een handige functie, waarmee je zelf kunt bepalen hoeveel tijd je aan je iPhone besteedt. Je krijgt meer inzicht in welke apps je gebruikt en blokkeert de toegang na een bepaald aantal minuten of uren gebruik. Lees alles in deze Schermtijd uitleg!

Tegenwoordig is het overigens mogelijk om in te stellen hoeveel tijd je in de Facebook-app doorbrengt. Die functie werd begin deze maand aangekondigd en wordt momenteel wereldwijd uitgerold. Verder kan je als je je daar zorgen over maakt, in iOS 12 met de nieuwe functie Schermtijd maatregelen nemen om te voorkomen dat je verslaafd bent (of blijft) aan je smartphone.

Informatie

Laatst bijgewerkt
3 augustus 2018 om 12:44
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.