Switch APR opgedoekt

Reacties voor: Switch uitgeschakeld: de Belgische APR bestaat niet meer

De Belgische Apple Premium Reseller Switch lag al langere tijd onder vuur wegens wantoestanden. De keten probeerde klanten bewust dure verzekeringen aan te smeren, waar lastig van af te komen was. Nu heeft Apple het contract opgezegd. Switch stopt ermee en gaat verder onder een nieuwe naam: Hubside.Store.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 33 reacties

  1. Ben er ook ingetrapt die verzekering voor de I Phone koste meer dan de telefoon
    Thuis dadelijk de domicilie stop gezet maar helaas 99€ per maand en bij aankoop dadelijk 435 €, niet waar meneer Switch in de provincie hoofdstad Limburg Nu België
    Ik zak de bankafschriften er anders aanhangen ,wat. Een geluk dat die zich kan beroepen op GPDR

  2. Klopt, direct het abonnement opgezegd en ook bevestiging gekregen via mail (gelukkig maar, velen krijgen dit niet).

    Nog steeds aan het wachten op cashback, aankoop dateert van begin december.

  3. Die lui moeten dus prompt hun APR-status verliezen. Apple, actie!

  4. Ben een oud medewerker van iCentre/Amac en hier wordt ook gepusht op verzekeringen. In de iCentre tijd kregen we per verkochte verzekering €5 bonus en als het team een bepaald doel haalde per maand, dan werd deze €5 verdubbeld.

    Een grote scam wat iCentre had lopen naar mijn idee was een verzekering icm Tech21 bescherming(case en screenprotector). Wat mensen niet wisten, is dat als de case of screenprotector ontbrak en er was schade, dan was dit niet gedekt onder de verzekering. Case en screenprotector moest er ten alle tijden op/omheen zitten.

  5. Wat een hebberige hufters zeg. Dat je op zo’n manier aan je geld wilt komen…BAH

    Ik hoop dat de toezichthouder hier snel tegen zal optreden, en reeds gedupeerde mensen recht gedaan zal worden.

  6. Nu begrijp k dat de winkel nog niet failliet is. Nooit voorraad van geen enkele iphone of recente Mac. Lege doos die enkel mensen oplicht! Hopelijk verdwijnt de keten snel, vroeger top winkel. Nu een schande dat er een ‘Apple authorized reseller’ bord aan de winkels hangt !

  7. Een verzekering van €200 per maand op een Apple product. Waar hebben we het dan over? Een verzekering voor een vergulde Mac Pro? Dat zijn bedragen die je niet eens betaald om een Porsche All Risk te verzekeren.

  8. Een oud werknemer van amac hier, ook bij ons werden wij getraind om verzekeringen van iCare te verkopen, terwijl wij weten dat het bedrijf erachter, heel lastig te bereiken is op het moment dat je wilt opzeggen. Het gaat niet zozeer om hoe goed je de klant helpt, maar hoe veel je verkoopt en hoeveel verzekeringen. Bij ons kon je ook een verzekering afsluiten voor een apple pencil..

    Het werd een wedstrijdje bij ons voor onze shift en erna, wie de meeste verzekeringen verkocht. En al kreeg je een nee te horen, wilden ze nog dat je ging opdringen en van die nee en ja maakte.

  9. Mijn moeder is er ook ingetrapt. Ik snap niet dat Switch de status van APR kan blijven dragen. Apple: gooi Switch buiten en open véél meer Apple Stores aub !!!!!

  10. dat de medewerkers aan mee werken aan dat soort oplichting praktijken terwijl hun zelf ook verantwoordelijk voor zijn.

  11. Hoewel €200 per maand inderdaad een absurd/onredelijk bedrag is, is dit niets nieuws volgens mij. Ook vele Nederlandse bedrijven maken vooral winst met dit soort bijverdiensten. Amac (voorheen iCentre) doet het met hun iCare-verzekeringen (in samenwerking met Harmony) en MediaMarkt werkt samen met BudgetEnergie. Ik ben ex-medewerker van beide bedrijven en vanuit beide managements werden ook trainingen gegeven, incentives uitgedeeld en verkooplijsten bijgehouden om de verkoop te stimuleren. Het is nooit de klant die op nummer 1 staat, maar altijd de winst…

  12. Echt schandalig dit! Gelijk de APR status afnemen.

    Herken het ook wel van de AMAC in mijn woonplaats.
    Ik kocht daar een iPad voor mijn moeder. Begon die verkoopster een heel relaas over extra garantie kopen want  gaf maar 1 jaar garantie. Ik zei nog dat het bij wet geregeld is dat het toch echt 2 jaar is in Nederland. En maar door gaan en door gaan.
    Uiteindelijk maakt ze de factuur op (zonder extra garantie) op naam van mijn moeder. Herkent ze mijn moeders naam want dat was een oud docent van haar. Of ik eventjes de groetjes wilde doen. Neen trut, je probeerde haar net nog te beflikkeren voor € 200,-

    Er werken sowieso van die arrogante hipsters met kapotte jeans en sneakers in kleuren waar je een LSD trip van krijgt.
    En als je er binnen komt dan kijken ze je heel zelf ingenomen aan alsof ze boven je staan.
    Erg bijzonder voor een paar scholieren die tegen minimum jeugdloon overpriced computers en telefoons verkopen die zich zelf niet kunnen permitteren.

    Dit was ook al zo toen nog MacMe en iCenter was.

  13. Dit nieuws is op televisie gekomen op het zeven uur journaal. Vlaamse kanalen hebben daarover bericht. Een ex medewerker heeft alles uit de biecht geklapt. Contracten aan zwakkere mensen een kei duur en onbelangrijk contract aan te smeren, onder het mom van een nietsbeduidende service. Dit heeft echter niets met Apple te maken, dit is een “service” van het bedrijf zelf. Zelfs test aankoop start een procedure tegen het bedrijf.

  14. Dit kan niet als een verrassing komen. Met de beperkte marges die Apple de officiële verkoop kanalen gunt moet men opzoek naar nevenverkopen om winstgevend te zijn.

  15. Het ‘Belgische’ Switch wordt gerund door Nederlanders.
    Om jullie artikel volledig te maken.

  16. Heetten vroeger IT Pro. Waren toen al bandieten.
    Ooit iMac gekocht. Kwam thuis, doos open en Dead On Arrival
    iMac deed niets. Switch wou deze niet terugnemen.
    Ken nog honderd verhalen. Pure oplichters.
    Dat die al zo lang bestaan. Onbegrijpelijk

  17. @Christophe: Het Belgische Switch wordt gerund door Belgen en is in handen van Sfam, franse firma. Er zit geen enkele nederlander in het bestuur. (ex-werknemer Switch)

  18. @patriek: Zeer juist

  19. Origineel geplaatst door patriek
    @Christophe: Het Belgische Switch wordt gerund door Belgen en is in handen van Sfam, franse firma. Er zit geen enkele nederlander in het bestuur. (ex-werknemer Switch)

    Dat is zo sinds 2020. Daarvoor niet.

  20. @Jeroen: is dat op het laatst niet het zelfde?

  21. Switch betekent zo ver mogelijk van wegblijven. Georganiseerde oplichters. Ik begrijp niet dat Apple met zo een malafide organisatie blijft samenwerken.

  22. Mijn ervaring met Switch, september 2021.

    Na een uurtje wachten (wat ik bijzonder lang vond aangezien er maximum 5 wachtenden voor mij waren) kwam ik de winkel binnen met de gedachte dat ik m’n gereserveerde iPhone 13 Pro kon afrekenen en mee naar huis kon nemen. Ik melde me bij de verkoopbalie aan en werd prompt meegenomen naar een tafeltje in een hoek van de winkel.

    De iPhone werd op tafel gelegd, samen met een kleurrijke folder met daarop afbeeldingen van dolgelukkige mensen en inspirerende teksten.

    Ik keek neer naar de folder, keek met een verbaasde blik omhoog naar de verkoper en nog voor ik iets kon zeggen stak de verkoper van wal met een mooie ingestudeerde preek over een verzekering die ik van hem gratis en voor niet zou krijgen die mijn fonkelnieuwe iPhone zou beschermen tegen alle mogelijk schade, diefstal, verlies, … Het enige dat ik moest doen was mijn gegevens en handtekening op zijn kleurrijke contractje achterlaten.

    Al mijn interne alarmbellen waren luid aan het loeien.

    Ik onderbrak het betoog van de verkoper en vertelde hem vriendelijk maar kordaat dat ik hier niet naartoe ben gekomen om een verzekering af te sluiten. Ik vroeg ook uitleg want deze verzekering werd misleidend voorgesteld als een gratis product maar dat was deze na heel wat doorvragen zeker niet. Na de eerste weken werden er bedragen afgehouden.

    Ik vertelde hem dat dit enorm misleidend is en een enorme afbreuk doet aan hun reputatie.

    De verkoper negeerde mijn bezorgdheid volledig en probeerde me nog steeds te verleiden…

    “Maar meneer, toen ik hier de winkel uit liep met mijn iPhone 13 om een foto te maken glipte hij uit mijn handen, viel hij op straat en reed er een vrachtwagen over. Dan ben je toch blij dat je verzekert bent hoor!”

    Tja… Brute pech zeg ik hem.

    Ik vertelde de verkoper dat ik nu wel door had met wat voor praktijken ze bezig zijn. Ik stond een uur aan te schuiven omdat alle wachten voor mij in de luren werden gelegd. Ze liepen allemaal met een contract de winkel uit.

    Ik was razend.

    Maar probeerde me niet tegen de verkoper te keren, hij was tenslotte een pientere jonge kerel die uiteindelijk het vuile werk moest doen. En hij deed dit op een bijzonder gedreven manier.
    Maar ik heb hem wel gezegd dat ik dit niveau van verkopen echt het laagste vond dat ik ooit had meegemaakt en dat ik er zeker van was dat als ze hiermee verder deden ze binnen enkele maanden hun boeltje konden sluiten.

    Ik vroeg hem of deze verkooppraktijk toch niet het gevolg was van de overname door die verzekeringsgroep?

    Mijn vermoeden werd bevestigd:

    “Maar meneer, wij maken amper winst op de verkoop van Apple producten, wij moeten wel iets doen want deze winkel (Noorderlaan Antwerpen) kost €2.000 per dag…”

    Ik sloeg met mijn vlakke hand op de tafel en vertelde hem dat alles voor mij nu klaar en duidelijk was. Ik wilde geen woord meer horen en wilde afrekenen en vertrekken. Waarop de verkoper me eindelijk losliet en zijn klauwen in de volgende wachtende klant kon zetten.

    Ik heb bij thuiskomst mijn ervaring in een mail gegoten en naar Switch gestuurd.
    Eén maand later kreeg ik een bericht terug:

    Beste Christophe

    Bedankt voor uw feedback

    Het is zeker niet te bedoeling services aan klanten op te dringen..

    Klantvriendelijkheid en correcte service zijn steunpilaren in de filosofie van Switch.
    We betreuren het dan ook dan u dit zo ervaren heeft, onze excuses hiervoor.

    We gaan met uw feedback op een positieve manier aan de slag om dit in de toekomst te vermijden.

    Met vriendelijke groeten,

    ******

    Bij Switch was dus toen al duidelijk het vet van de soep. Als laatste redmiddel haalde men alles uit de kast om zoveel mogelijk klanten in de val te lokken door hen een wurgcontract te laten tekenen wat hen handen vol geld zou kosten. Een wansmakelijk, degoutante praktijk en in mijn ogen het begin van het einde van dit zinkend schip.

  23. (Red.) Artikel bijgewerkt met nieuwe informatie over Switch.

  24. Origineel geplaatst door Amac oudmedewerker
    Een oud werknemer van amac hier, ook bij ons werden wij getraind om verzekeringen van iCare te verkopen, terwijl wij weten dat het bedrijf erachter, heel lastig te bereiken is op het moment dat je wilt opzeggen. Het gaat niet zozeer om hoe goed je de klant helpt, maar hoe veel je verkoopt en hoeveel verzekeringen. Bij ons kon je ook een verzekering afsluiten voor een apple pencil..

    Het werd een wedstrijdje bij ons voor onze shift en erna, wie de meeste verzekeringen verkocht. En al kreeg je een nee te horen, wilden ze nog dat je ging opdringen en van die nee en ja maakte.

    Terwijl Apple care bast goed is voor de prijs

  25. Origineel geplaatst door Youri
    Echt schandalig dit! Gelijk de APR status afnemen.

    Herken het ook wel van de AMAC in mijn woonplaats.

    Ik kocht daar een iPad voor mijn moeder. Begon die verkoopster een heel relaas over extra garantie kopen want  gaf maar 1 jaar garantie. Ik zei nog dat het bij wet geregeld is dat het toch echt 2 jaar is in Nederland. En maar door gaan en door gaan.

    Uiteindelijk maakt ze de factuur op (zonder extra garantie) op naam van mijn moeder. Herkent ze mijn moeders naam want dat was een oud docent van haar. Of ik eventjes de groetjes wilde doen. Neen trut, je probeerde haar net nog te beflikkeren voor € 200,-

    Er werken sowieso van die arrogante hipsters met kapotte jeans en sneakers in kleuren waar je een LSD trip van krijgt.

    En als je er binnen komt dan kijken ze je heel zelf ingenomen aan alsof ze boven je staan.

    Erg bijzonder voor een paar scholieren die tegen minimum jeugdloon overpriced computers en telefoons verkopen die zich zelf niet kunnen permitteren.

    Dit was ook al zo toen nog MacMe en iCenter was.

    Eu is 2 jaar. NL is passend bij de levensduur. Dus als je bij de Apple store bent voor een reparatie dan lukt het vaak nog wel om het onder garantie te krijgen binnen het derde jaar

  26. Dat er maar snel enkele échte Apple Stores bijkomen in België! Antwerpen, Gent, Hasselt, Luik,…. Laat maar komen!

  27. Origineel geplaatst door Amac oudmedewerker
    Een oud werknemer van amac hier, ook bij ons werden wij getraind om verzekeringen van iCare te verkopen, terwijl wij weten dat het bedrijf erachter, heel lastig te bereiken is op het moment dat je wilt opzeggen. Het gaat niet zozeer om hoe goed je de klant helpt, maar hoe veel je verkoopt en hoeveel verzekeringen. Bij ons kon je ook een verzekering afsluiten voor een apple pencil..
    Het werd een wedstrijdje bij ons voor onze shift en erna, wie de meeste verzekeringen verkocht. En al kreeg je een nee te horen, wilden ze nog dat je ging opdringen en van die nee en ja maakte.

    Origineel geplaatst door Maarten

    Terwijl Apple care bast goed is voor de prijs

    Klopt, Apple Care+ is 24 maanden, met 2 vervangingen binnen 12 maanden maximum. Duidelijke eigen risico en voorwaarden.

    Eu is inderdaad 2 jaar en NL per levensduur, om het 2e en 3e (enz) jaar bij Apple gefixt te krijgen moet Apple wel je aankoop punt zijn waar je dus de koopovereenkomst mee hebt afgesloten. Heb je iets bij mediamarkt gekocht/amac/bol/etc, dan kan je in het 1e jaar bij zowel Apple als je aankooppunt terecht, de jaren daarna ben je toch wel aangewezen op de Third party reseller.

    Overigens vind ik ook wel dat ze bij Amac de iCare nu moeten stoppen, in mijn tijd bij Amac werd mij verteld dat Harmony de bonussen wilde geven aan Amac medewerkers als beloning op verkopen van hun service, maar dat Ed Bindels dat liever bij Amac houdt. Ook draaien sommige Amac vestigingen maar 2500-3500 winst per filiaal per maand. Ze moeten het hebben van winkels zoals Rotterdam/Den Bosch/Eindhoven vanwege het geld wat er wordt uitgegeven in die plekken. The Wall zelf is een flop 😉

  28. Veel van deze producten zijn vrij onnodig omdat je in de meeste gevallen voor iets betaald waar je volgens de wet al recht op hebt. Dat geldt ook voor Apple Care garantie. Onnodig om daar hinderen euro’s voor te betalen.

    Eigenlijk zou het Apple sieren als ze eens meer dan dat ene jaar fabrieksgarantie zouden geven. De meeste electronicafabrikanten geven 2 jaar garantie en vaak krijg je na product registratie nog een 3e jaar garantie.

  29. Wat fijn dat  de samenwerking beëindigd!

  30. Hopelijk is dit het startschot voor meer échte Apple stores in België!!😊

  31. Top. Nooit iets op voorraad in die winkels. Slechte service. Oplichting. Niet Apple waardig. Zoals al gezegd hier: Meer Apple stores in België ! Antwerpen, Gent, Hasselt, Luik Laat maar komen Apple België !!

  32. En nu gaan ze ‘t proberen met refurbished apparaten?
    Ik herinner me nog het debâcle met Leapp. Veel te duur.
    Tenzij ze dat in België beter aanpakken zie ik de donkere bui al hangen.

  33. BTW: de website van Switch is nog wel in de lucht

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.