Craig Federighi en privacy

Reacties voor: Verrassend? Google verzamelt drie keer zoveel soorten data als Apple

Een nieuwe studie bewijst dat Apple van alle techbedrijven de minste data van gebruikers verzamelt. Helemaal verrassend is dat natuurlijk niet. Het bedrijf benadrukt al jaren dat ze zo weinig mogelijk data verzamelen en wint het dan ook van Google, Twitter, Amazon en Facebook.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 8 reacties

  1. Geen heel sterk onderzoek.
    Wat dit misschien aantoont is dat 14 (of anders) punten “aan de buitenkant” van de app en/of website verzamelt. Maar iedereen weet natuurlijk dat Facebook, Google Amazon en Twitter nog véél meer verzamelt. Dat komt helaas niet terug in dit onderzoek.

  2. Het is niet als maar dan Apple

  3. Het grootste verschil tussen Apple en Facebook is dat Apple’s verdienmodel niet jouw persoonsgegevens zijn, en die van Facebook (duidelijk) wel. Dat kan (mogelijk) nu niet(zo heel erg) veel kwaad, maar je weet nooit de status van volgend jaar.
    Ik had liever gehad dat Apple helemaal geen data verzamelde, maar vooralsnog zie ik ze als de minst slechte.

  4. Apple is wat betreft verdienmodel de minst kwalijke, als je het bv gaat vergelijken met Google of Facebook.

    Maar ja… aan het eind van de rit zijn bijna alle bedrijven kabal, het is geen toeval dat het logo van de App Store gebaseerd is op het freemason logo.

  5. Origineel geplaatst door Klaas
    Het is niet als maar dan Apple

    3x zoveel = als en niet dan.

    Gelijk = als
    Verschil = dan

    3x zoveel is dus 3x het gelijke van Apple en dus als. Als er zou staan “Google verzameld veel meer data dan Apple” dan is het inderdaad dan.

  6. Origineel geplaatst door Andre
    Geen heel sterk onderzoek.

    Inderdaad. Waar wordt die data volgens het onderzoek dan verzameld? Als je naar een website van de onderzochte bedrijven gaat? Of hun apps? Of anders? Helemaal niet duidelijk en meer een clickbait artikel (en deze verwijzing van iCulture dus ook).
    Als je de bedrijven wilt vergelijken, zul je dat over de hele linie moeten doen; sites, apps, devices, etc.
    En op zijn minst duidelijk maken wat je eigenlijk hebt onderzocht.

    Apple hoeft op de Apple website geen data te verzamelen (behalve voor het analyseren van de effectiviteit van de site zelf), de iPhone is wat dat betreft een goudmijn. En met de anti-tracking functionaliteit hebben ze alle concurrentie uitgeschakeld, onder het mom van privacy.
    Ben benieuwd of Apple de plannen voor advertenties op hun devices doorzet. Dan worden Apple gebruikers alsnog een data melkkoe.

  7. Origineel geplaatst door Erwin
    3x zoveel = als en niet dan.
    Gelijk = als
    Verschil = dan
    3x zoveel is dus 3x het gelijke van Apple en dus als. Als er zou staan “Google verzameld veel meer data dan Apple” dan is het inderdaad dan.

    Goede tip!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.