Amerikaan klaagt Apple aan wegens dubbele iTunes-betalingen

· Bastiaan Vroegop

iTunes StoreApple is aangeklaagd door iTunes-gebruiker Robert Herskowitz, die zegt geregeld dubbel te moeten betalen voor aankopen in de iTunes Store. Herskowitz eist een vergoeding van 5 miljoen dollar, wegens contractbreuk, vertrouwensbreuk, onrechtvaardige verdiensten, oneerlijke concurrentie en de schending van zowel Apple’s eigen voorwaarden als de wet in Californië. Apple zou ook in de App Store, de Mac App Store en de iBookstore zijn eigen voorwaarden schenden.

Herskowitz zou in de iTunes Store het nummer ‘Whatya Want from Me’ hebben gekocht, waar hij tweemaal $1,29 voor moest betalen. Toen hij een klacht indiende bij Apple, kreeg hij via een e-mail te horen dat Apple hem niet wilde terugbetalen. Iets dat volgens Apple overeen komt met Apple’s eigen terugbetaal-beleid.

Volgens Herskowitz wordt zijn situatie echter niet in de iTunes-voorwaarden beschreven. Klanten hoeven normaal gesproken nooit twee keer te betalen voor een digitaal nummer, een app, een boek of een film. In de voorwaarden staat volgens Herskowitz enkel beschreven dat klanten hun geld niet terug kunnen krijgen wanneer iets afgeprijsd wordt in verband met een actie.

Via The Next Web.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke feedback? Meld het ons via het speciale contactformulier!

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er als de kippen bij als ergens gelekte iPhone-onderdelen of Apple Store-geruchten opduiken. Kijkt een keer of honderd per dag op zijn spacegrijze Apple watch Sport.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.