Apple Siri film met Dwayne The Rock Johnson

The Rock x Siri is Apple’s meest bekeken reclamefilmpje van 2017

The Rock x Siri Dominate the Day is Apple's meest succesvolle reclamefilmpje van 2017. De reclamespot met Dwayne Johnson werd meer dan 80 miljoen keer bekeken.

Apple’s meest populaire reclamefilmpje is ‘The Rock x Siri Dominate the Day‘. Dat blijkt uit een ranglijst van het reclametijdschrift Adweek. In het filmpje zien we hoe acteur en professioneel worstelaar Dwayne Johnson de dag door komt dankzij hulp van Siri. Het is een van de beste reclamefilmpjes die Apple heeft gemaakt, vooral ook vanwege de herkenbaarheid voor Apple-gebruikers.

In totaal is de reclame meer dan 80 miljoen keer bekeken, al rekende Adweek alleen de 25 miljoen kijkers van Apple’s YouTube-kanaal in India mee. Daarnaast is het filmpje veel bekeken op Apple’s eigen website en het Amerikaanse YouTube-kanaal van Apple.

Misschien wekt het dan ook geen verbazing dat Adweek’s nummer 1 zich ook in India afspeelt. Het gaat om een filmpje van Samsung, waarin de klantenservice-autootjes worden getoond die door het land rijden. Andere winnaars zijn de reclamefilmpjes voor Clash Royale: The Last Second (111 miljoen views), Ping Pong Trick Shots 3 (91 miljoen views), Miss Dior (43 miljoen views), Budweiser (29 miljoen views), 2018 Kia Niro (26 miljoen views), Adidas (25 miljoen views) en Levi’s (22 miljoen views). Hieronder kun je ze allemaal bekijken.

Adweek keek welke filmpjes de meeste aantal ‘relevante organische views’ hebben gekregen. Daarbij werd ook rekening ermee gehouden hoe lang mensen bleven hangen. Bij de methode van Adweek kun je vraagtekens zetten, maar duidelijk is wel dat het Siri-filmpje met The Rock de meest populaire van 2017 is geweest.

Bekijk hieronder alle winnende reclamefilmpjes:

#10 – Mr. Clean, 2017 Super Bowl Ad

#9 – Levi’s Circles

#8 – iPhone 7, The Rock x Siri Dominate the Day

#7 – adidas Originals

#6 – 2017 Kia Niro

#5 – Budweiser 2017 Super Bowl Commercial

#4 – Miss Dior

#3 – Ping Pong Trick Shots 3

#2 – Clash Royale: The Last Second

#1 – Samsung India Service

Ondertussen zijn in Nederland de meest populaire YouTube-filmpjes (dus niet alleen reclamefilmpjes) bekendgemaakt en daarin staat Arjen Lubach op nummer 1 met zijn filmpje ‘America First, Netherlands Second’. De Trump-parodie van het VPRO-programma Zondag met Lubach ging de hele wereld over en werd daarna vaak geïmiteerd door andere landen.

Artikelcorrectie of -aanvulling doorgeven? Meld het ons!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 december 2017, 9:39
Categorie Apple
Onderwerpen reclame, reclamespot, siri, youtube

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

Artikelcorrectie of -aanvulling doorgeven?
Meld het ons!

    Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.