
'Apple volgt je klikgedrag in de App Store'
· Volgens twee onderzoekers houdt Apple minutieus bij hoe en waar je tikt in de App Store-app. Zo kan het bedrijf precies zien wat je doet. En dat gebeurt niet volledig anoniem.
· Volgens twee onderzoekers houdt Apple minutieus bij hoe en waar je tikt in de App Store-app. Zo kan het bedrijf precies zien wat je doet. En dat gebeurt niet volledig anoniem.
· De App Store toont al reclame voor apps, maar nu zijn er nog meer advertenties aanwezig. Op het Vandaag-tabblad zijn sinds 25 oktober reclames te zien en ook op de productpagina's verschijnen advertenties. Ontwikkelaars zijn boos, omdat het veelal om smakeloze gokreclames gaat.
· Zou jij Netflix met reclame willen kijken? Netflix Basic gaat op 3 november 2022 van start als abonnement met reclames tussendoor. Het komt in 12 landen beschikbaar, maar Nederland en België zitten er nog niet bij. Ook zijn er andere beperkingen.
· Apple is mogelijk van plan om in meer van haar eigen apps reclames te gaan tonen. Dat levert bij veel gebruikers al meteen weerstand op en dat is een zeer logische reactie. Je hebt immers niet voor niets voor Apple gekozen. Maar als Apple het goed aanpakt kun je er ook profijt van hebben, op een manier die je misschien niet zo snel had verwacht.
· In de App Store zijn we al gewend aan betaalde reclames voor allerlei apps. Nu zou Apple van plan zijn om dit ook uit te breiden, naar andere apps zoals Kaarten en Podcasts.
· Bij iPod-reclames denk je misschien aan de bekende silhouetten. Maar Apple maakte veel meer reclames voor de muziekspeler. In deze video zie je ze allemaal.
iPhone- en iPad-apps vragen je soms toegang tot je adresboek, camera, microfoon en andere informatie op je toestel. Zo kun je het controleren en eventueel intrekken.
· Iedereen kent wel de 'Shot on iPhone' campagne. Apple benadrukt daarmee al jarenlang hoe makkelijk het is om met een iPhone mooie foto's te maken. Het idee ontstond zeven jaar geleden, spontaan.
Apple kan gepersonaliseerde reclame tonen in haar eigen apps. In deze tip leggen we je uit waar je de reclame kan zien en hoe je de gepersonaliseerde reclame uitschakelt.
Adverteerders kunnen in iPhone-apps rekening houden met je persoonlijke interesses. Ze gebruiken daarvoor de Identifier For Advertisers (IDFA), een uniek nummer dat gekoppeld is aan jouw toestel. Vanaf iOS 14.5 kun je de apptracking uitschakelen
· Heb je een probleem met apptracking? Heb je last van een grijze en inactieve schakelaar voor de apptracking verzoeken? Mogelijk hebben we hier het antwoord voor je.
· We zijn benieuwd hoe jij de nieuwe apptracking op de iPhone en iPad ingesteld hebt. Blokkeer jij alles of sta je juist tracking toe voor persoonlijkere advertenties? Laat het ons weten in de poll.