Succesrecept voor de App Store lastig te vinden

Arshad Rahman is een ontwikkelaar die drie games in de App Store heeft uitgebracht. Met de gigantische toestroom van allerlei spelletjes zou je denken dat het eigenlijk vrij makkelijk is om een game uit te brengen, maar Rahman’s ervaringen met zijn tweepersoons bedrijfje Manta Research zijn niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ars Technica heeft […]

virusArshad Rahman is een ontwikkelaar die drie games in de App Store heeft uitgebracht. Met de gigantische toestroom van allerlei spelletjes zou je denken dat het eigenlijk vrij makkelijk is om een game uit te brengen, maar Rahman’s ervaringen met zijn tweepersoons bedrijfje Manta Research zijn niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ars Technica heeft een interview met deze ontwikkelaar, die de iPhone één van de beste platformen vindt om voor de ontwikkelen omdat het open staat voor nieuwe en kleine ontwikkelaars.

Onafhankelijke ontwikkelaars kunnen in hun vrije tijd iets moois maken en samen met de grote jongens in de App Store terechtkomen. Eigenlijk zijn er geen drempels (behalve dan de $99 die je moet betalen om in het iPhone Developer Program te komen). Traditionele distributie van applicaties kan een uitdagende klus zijn als je niet weet hoe alles werkt. Het juiste product vinden blijkt wel een probleem. Zo verkocht de 3D-puzzelgame Cubes voor geen meter, maar kreeg een nieuwe kans dankzij een gratis Lite-versie. De game werd 380.000 gedownload, maar slechts een klein gedeelte maakt de upgrade naar de betaalde versie. Een mooier uitziende game van hogere kwaliteit is ook geen strategie die altijd werkt: het nieuwste spel Virus ziet er mooi uit maar verkoopt nauwelijks.

Via: Ars Technica

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 22 oktober 2008, 19:00
Categorie Apps

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.