Vervelend probleem met kamers en accessoires synchroniseren
Je HomeKit-instellingen zullen nu niet meer overschreven worden door Hue, als je de nieuwste app-update installeert. De Philips Hue-lampen staan al jaren bekend om de goede kwaliteit. Het merk was ook een van de eerste grootschalige producenten van slimme lampen. Wie de Philips Hue-app in combinatie met Apple HomeKit gebruikt is misschien wel eens gestuit op deze melding: “Er is een verschil tussen Hue en de Apple Woning-app. Wil je dit updaten?” Dit klinkt als een probleem waarvoor Philips jou de oplossing biedt, maar het werkt in feite anders.
De Hue-app heeft geconstateerd dat de kamer- en accessoire-indeling in de Woning-app niet overeenkomt met de indeling in de Hue-app. Als je op ‘Updaten’ tikte zorgde de Hue-app er tot vandaag voor dat de indeling van je kamers in Hue overgenomen werd in de Woning-app. Dit zorgde voor lege kamers en verkeerd ingedeelde accessoires.
Op de iCulture-redactie zijn we ook tegen dit probleem aangelopen. Na het ‘updaten’ van de gegevens werden kamers twee keer weergeven in de Woning-app. Een optie om de update terug te draaien was er niet. Gelukkig zou dit nu opgelost moeten zijn.
Gebruik je voornamelijk de Woning-app, dan zal deze update een verademing zijn. Als je nu een wijziging doorvoert in één van de apps, zal dit gewoon worden overgenomen in de andere.
Het is van belang dat je niet alleen de update van de iOS-app doorvoert. Zorg ervoor dat je ook de Philips Hue Bridge van de nieuwste firmware voorziet. Je doet dit zo:
- Open de Hue-app.
- Open het Instellingen-tabblad rechtsonder.
- Scroll naar beneden en tik op Software-update.
- Voer de update uit indien beschikbaar.
De update is vanaf vandaag beschikbaar voor de Philips Hue app.