KLM laat je nu inchecken en tickets omboeken via Facebook Messenger

Met Facebook Messenger kun je nu ook inchecken op vluchten van KLM. Bovendien kun je vluchten omboeken, informatie over vertraging opvragen en je instapkaart ontvangen in de chat.

Met Messenger kun je veel meer dan elkaar berichtjes sturen. Er zijn geruchten dat Facebook van plan is om een betaaloptie toe te voegen, waarmee je ook in winkels kunt afrekenen. Maar dat is toekomstmuziek. Wat vandaag al mogelijk is, is inchecken op KLM-vluchten vanuit Facebook Messenger.


KLM: inchecken met Facebook Messenger

Inchecken via Facebook Messenger

Je kunt zelfs veel meer: naast inchecken kun je ook je vlucht omboeken en informatie opvragen. Bij het boeken van een ticket kun je aangeven dat je alles via Facebook Messenger kunt afhandelen, aldus KLM. Voorheen kon je een ticket ook ontvangen via sms of e-mail. Alles kan via de berichten-app worden afgehandeld, van het ontvangen van je instapkaart tot het op de hoogte blijven van vertragingen. Je kunt in Facebook Messenger ook meteen vragen stellen aan een medewerker van vlees en bloed.

Een soortgelijke manier van klantenservice was al mogelijk via Twitter. KLM overweegt om ook klantenservice aan te bieden via WhatsApp, dat ook eigendom is van Facebook.

Zakelijk Facebook-platform

KLM maakt voor deze oplossing gebruik van het zakelijke platform van Facebook, dat eerder al door Uber werd omarmd voor klantenservice. Je kunt nu dus vanuit één app je vliegreis regelen en vervolgens via Messenger zorgen dat er een Uber-taxi klaar staat op het moment dat je vlucht aankomt. Niet alle bedrijven kunnen meedoen aan het zakelijke platform; voorlopig kiest Facebook zelf welke partijen de functies gratis mogen gebruiken. Later wordt het mogelijk een betaalde dienst en kunnen veel meer bedrijven meedoen.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.