iPad Pro 2018 creatief

Sommige iPad Pro-eigenaren klagen over schermproblemen bij typen en scrollen

De afgelopen maanden klagen steeds meer iPad Pro-eigenaren over schermproblemen. Het scherm blijft soms hangen of reageert niet goed op aanraking. Wat is hier aan te doen?

Als je teksten aan het typen bent op je iPad Pro via het virtuele toetsenbord, is het behoorlijk vervelend als toetsen niet herkend worden. Dit probleem speelt de afgelopen tijd bij steeds meer iPad Pro-gebruikers, zo blijkt uit Apple’s discussieforum en het MacRumors-forum. De afgelopen maanden verschijnen er steeds meer berichten dat het beeld blijft hangen of niet goed reageert.

iPad Pro schermproblemen

De problemen spelen bij zowel de 2018-versie als bij de modellen uit 2017 en 2016. Het lijkt er dus niet op dat het probleem te maken heeft met het Liquid Retina-display van de iPad Pro 2018. Eén gebruiker klaagt dat sommige letters van het toetsenbord niet geregistreerd worden. De iPad ziet wel dat de letter ingedrukt wordt, maar hij verschijnt vervolgens niet in de tekst. Ook bij het scrollen en vegen kan vertraging of zelfs een stilstaand beeld optreden.

Bij sommige gebruikers dook het probleem na een paar weken of maanden op, maar er zijn ook gebruikers die kort na de aanschaf last hadden van schermproblemen. Het omruilen voor een ander exemplaar bleek bij sommige gebruikers de oplossing, maar lang niet bij iedereen. Het is daardoor onduidelijk of het een hardware- of softwareprobleem is. In de meest recente iOS-versie is het probleem in ieder geval niet opgelost. Gelukkig is het nog maar een beperkt deel van de gebruikers die deze problemen ervaren, want er zijn ook heel veel mensen die nergens last van hebben.

iPad Pro 2018 review met Smart Keyboard.

Mogelijke oplossingen
Op de fora worden diverse mogelijke oplossingen aangedragen. Sommige gebruikers hebben succes met het opnieuw koppelen van de Apple Pencil. Mogelijk is Apple’s schrijfpen in deze gevallen de veroorzaker van het probleem. Heb jij ook last van dit probleem, dan kan je altijd proberen op de iPad te resetten of de instellingen te herstellen. Helpt dat niet, dan kun je ook nog proberen om de iPad-fabrieksinstellingen terug te zetten. Hou er dan wel rekening mee dat je een recente iCloud-backup maakt, zodat je die weer kan terugzetten.

Helpt dit niet, dan kun je altijd nog contact opnemen met Apple Support of een afspraak maken bij de Genius Bar.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 april 2019, 9:58
Bron Bron MacRumors
Categorie iDevices
Onderwerp ipad pro

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.