iPod touch zorgt voor nieuwe aanwas van iPhone-gebruikers

De iPod touch zorgt voor een volgende generatie iPhone-gebruikers, heeft reclamebureau Flurry becijferd. Ook blijkt dat de groei bij de iPod touch veel sterker is dan bij de iPhone, vooral als het om games gaat.

flurry grafiekDe analisten van Flurry houden bij welke applicaties mensen gebruiken en hoe lang ze spelen met een bepaalde applicatie. Soms levert dat interessante informatie op. Zo is er deze keer onder de titel ‘Flurry Smartphone Industry Pulse’ een grafiek gemaakt waaruit de gebruikerssessies per toestel zijn af te lezen. Het gaat hierbij om het aantal toestellen dat actief wordt gebruikt voor het installeren van applicaties. Er zijn gegevens van 45 miljoen gebruikers verzameld op vier platformen: naast de iPhone en de iPod touch ook BlackBerry, JavaME-toestellen en Android.

Flurry schat dat van de verkochte iPhone OS-apparaten zo’n 40% een iPod touch is. Onder de 58 miljoen verkochte iPhone OS-apparaten zijn dus 34 miljoen iPhones en 24 miljoen iPods touch te vinden. De iPod touch groeit echter snel, vooral bij jongeren. Volgens Flurry bouwt Apple met de iPod touch aan de volgende generatie iPhone-bezitters. Omdat je bij een iPod touch een iTunes-account moet aanmaken om er software op te kunnen installeren, door de productloyaliteit, de gemiddeld jonge leeftijd van de gebruikers en het merkbewustzijn van deze gebruikers zorgt de iPod touch ervoor dat de klantenkring van Apple steeds maar groeit.

ipod touch flurry

Flurry voorspelt:

When today’s young iPod Touch users age by five years, they will already have iTunes accounts, saved personal contacts to their iPod Touch devices, purchased hundreds of apps and songs, and mastered the iPhone OS user interface. This translates into loyalty and switching costs, allowing Apple to seamlessly “graduate” young users from the iPod Touch to the iPhone.

Uit de cijfers blijkt dat de iPod touch in vergelijking met de iPhone veel vaker wordt gebruikt voor het spelen van games. Op lange termijn verdient Apple bij een iPod touch-gebruiker misschien wel meer geld dan bij de iPhone. Ook sociale netwerkdiensten worden vaker op de iPod touch gebruikt dan op de iPhone. Flurry heeft ook een grafiekje gemaakt, waaruit blijkt dat het aantal Manga-stripboeken de afgelopen maanden explosief is gestegen.

Meer info: Flurry
Via: Apple Insider

flurry social networking

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 december 2009, 22:47
Categorie iDevices
Onderwerpen flurry, ipod touch

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.