Face ID herkenning

Apple ruilt iPhone X met Face ID-issues voortaan om

Apple heeft nieuwe regels uitgevaardigd voor iPhone X reparaties. Het gaat om een beperkt aantal toestellen die te maken hebben met niet goed functionerende Face ID. Apple Stores en erkende Serviceproviders mogen nu het toestel vervangen door een nieuwe.

Achtercamera onderzoeken
Het nieuwe beleid omtrent iPhone X-modellen met Face ID-problemen werd verspreid via een interne memo. Daarin staat dat de medewerkers eerst de gebruikelijke diagnosestappen moeten doorlopen voor de camera aan de achterkant, om te kijken of dat het probleem oplost. Zo niet, dan mag het hele toestel vervangen worden. Het lijkt misschien gek om bij problemen met gezichtsherkenning naar de achterkant van het toestel te kijken, maar er zou een bepaalde link zijn tussen het niet goed functioneren van de achtercamera en een haperende Face ID.

Het is onduidelijk hoeveel mensen last hebben van de problemen; op de iCulture-redactie krijgen we er weinig meldingen over. Wel publiceerden we vorige week nog een tip wat je moet doen als Face ID niet goed werkt. Je zou bijvoorbeeld wat meer je gezichtsuitdrukking kunnen variëren, als je bij het ontgrendelen van je iPhone bijvoorbeeld erg fronst. Maar daarbij gaat het om kleine gebruiksproblemen, terwijl Apple’s interne document is gericht op situaties waarbij er sprake is van een technisch defect.

Face ID herkenning

Mensen die problemen ervaren kunnen bij de Apple Store of een erkende serviceprovider een afspraak maken om naar hun toestel te laten kijken. Daarbij moet je aangeven dat je het toestel zelf langs wilt brengen, maar je kunt natuurlijk ook eerst bellen of e-mailen.

De tekst van het document luidt:

In order to provide the best customer experience, if a customer reports that their iPhone X is having Face ID issues, you may be able to resolve the issue with a rear camera repair. Run AST 2 on the customer’s device to check the camera. If the diagnostics find issue with the camera, perform the repair to see if the issue is resolved. If the issue is not resolved, perform a whole unit replacement instead of a same-unit display repair.
Apple has not commented on this matter publicly, or launched any sort of official repair program, as these are internal guidelines.

Omdat het om een intern document gaat, is het niet direct bedoeld als terugroepactie of iets dergelijks.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 6 mei 2018, 22:38
Bron Bron MacRumors
Categorie iDevices
Onderwerpen face id, iPhone X
Device iPhone X

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren?
Laat het ons weten!

    Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.