Gebruikers ervaren problemen bij iCloud-upgrades, mogelijk tijdelijke storing

Er zijn momenteel problemen met het upgraden van iCloud-abonnementen. Het is daardoor niet mogelijk om de opties voor het uitbreiden van de opslagruimte te bekijken. Voor de gebruikers die deze pagina wel bereiken, zijn bepaalde opties verdwenen. Er zijn zelfs ook gebruikers die een mail ontvangen hebben met daarin de melding dat het 50GB-abonnement stopgezet is.
Update 17:25 uur: de meeste problemen zouden inmiddels weer opgelost moeten zijn.
Problemen met iCloud-abonnementen
De iCloud storing voor abonnementen spelen sinds deze middag. Zodra je de opties voor het uitbreiden van je opslagabonnement bekijkt via Instellingen > iCloud > Opslag > Wijzig opslagabonnement, is de kans groot dat je onderstaande foutmelding te zien krijgt. Op de Mac krijg je via Systeemvoorkeuren > iCloud > Beheer > Wijzig opslagabonnement ook een foutmelding te zien, waardoor je genoodzaakt bent Systeemvoorkeuren geforceerd af te sluiten. Sommige gebruikers met een gratis abonnement van 5GB, kunnen de opslaguitbreidingen wel bekijken. De opties voor 50GB en 200GB zijn bij hen echter verdwenen. Normaal gesproken biedt Apple vier abonnementen van 50GB, 200GB, 1TB en 2TB voor respectievelijk €0,99, €2,99, €9,99 en €19,99.
Andere gebruikers op Reddit hebben onderstaande e-mail van Apple ontvangen. In de mail is te lezen dat het abonnement van 50GB stopgezet zou zijn en daardoor niet meer automatisch vernieuwd wordt. Er wordt volop gespeculeerd dat Apple van plan is om de prijzen voor iCloud-abonnementen aan te passen, maar op Reddit meldt een gebruiker dat Apple Support aangegeven heeft dat het om serverproblemen gaat.
Apple heeft sinds september 2015 haar iCloud-abonnementen niet meer aangepast. De vorige keren dat Apple een wijziging doorvoerde in de iCloud-abonnementen, was dat telkens met een vooraankondiging en rond de release van een grote nieuwe iOS-versie. Het lijkt daardoor ook onwaarschijnlijk dat Apple de iCloud-abonnementen nu aanpast.
Wil je meer weten over iCloud storingen en hoe je de status van iCloud-diensten opvraagt? Lees dan onderstaande tip!
Met dank aan alle tipgevers
iCloud




9 reacties
Henk
Ik kreeg om 13:56 inderdaad ook zo’n mail dat het abonnement van m’n dochter (via mijn account) was stopgezet en niet automatisch werd verlengd.
Max
Ik kreeg mail dat mijn 200gb stopgezet is!
Rednose
Bij mij is gistermiddag nog het 50GB abonnement gefactureerd, dus het lijkt mij sterk dat ze hier mee stoppen.
Desley
Bij mij doet tie het weer. En bij andere mensen?
Mark
Bij mij is dit ook het geval.
Walter
Net medewerker uit Cork Apple gesproken. Was hun technische fout, zei hij. Maak je geen zorgen, mocht desondanks het abo per ongeluk zijn opgeheven, dan worden de bestanden nog 1 mnd opgeslagen. Als alles weer in orde is, krijgen we een bericht. Pffff…
Rednose
Yep, hier ook weer.
Erik
Zou het daardoor ook kunnen dat mijn agenda plots niet meer synchroniseerde met mijn andere toestellen?
blackmetal
Ik kreeg een mail dat mij 1 jaar abonnement op Apple music per direct beëindigt word zonder een verklaring en nu weet ik ook waarom.