Apple-Music-Gratis-Proefperiode

Aanmelden bij Apple Music lukt niet: wat te doen?

Lukt het niet om je aan te melden bij Apple Music, omdat je steeds een foutmelding krijgt? In dit artikel proberen we een oplossing te vinden.

aanmelden-apple-music-lukt-nietDe afgelopen dagen krijgen we regelmatig meldingen van lezers, die zich niet kunnen aanmelden voor Apple Music. Je krijgt dan de hierboven getoonde afbeelding te zien. Even wachten en het later opnieuw proberen, helpt niet. Waar kan het aan liggen? Daar proberen we met dit artikel achter te komen.

Wat je zou kunnen doen, is de instructies uit de pop-up opvolgen en een paar dagen wachten tot Apple het probleem heeft opgelost. Maar het duurt nu al een week en er lijkt niet echt schot in de zaak te zitten. Wat je zou kunnen doen, is aanmelden met een ander Apple ID (voor het geval je er meer dan één hebt). Aan het eind van de proefperiode moet je dan maar hopen, dat Apple het probleem ondertussen heeft opgelost, zodat je met je favoriete Apple ID kunt inloggen.

Gebruikte je vroeger iTunes Match?

Helaas is er momenteel nog geen oplossing bekend. We vermoeden op basis van de meldingen van lezers, dat het iets te maken kan hebben met eerdere abonnementen op iTunes Match. Dat wordt ook als suggestie genoemd in de Apple-supportforums. Heb je eerder een abonnement op iTunes Match gehad (maar nu niet meer), dan kan het gebeuren dat je nu niet kunt aanmelden.

Wat in ieder geval NIET helpt:

  • Aanmelden op verschillende apparaten (iPhone, iPod touch, iPad, Mac).
  • Alle toestellen afmelden en vervolgens weer inloggen met het gewenste Apple ID.
  • Toestellen herstarten.
  • iTunes-accounts uit een ander land gebruiken (de fout lijkt niet landgebonden te zijn).
  • Muziek-app en iTunes afsluiten en weer opstarten.

Wat WEL werkt:

  • Inloggen met een ander Apple ID. Sommige mensen suggereren dat het te maken heeft met oudere Apple ID’s versus nieuwere iCloud-accounts, maar misschien geldt dat niet voor iedereen. Het is mogelijk dat ze op het oude account een iTunes Match-abonnement hebben gehad

aanmelden-apple-music-foutmelding

Wat EVENTUEEL werkt:

  • Opnieuw een abonnement op iTunes Match nemen, zou het probleem kunnen oplossen. We hebben nog geen bewijs gezien dat dit inderdaad zo is. Omdat het abonnement €25 per jaar kost, is het ook nogal een dure test.

De tekst in de melding luidt:

We hebben een probleem ontdekt dat ervoor zorgt dat je op dit moment geen abonnement op Apple Music kunt nemen. We verwachten dat we dit binnen een paar dagen opgelost hebben. Bedankt voor je geduld.

Heb jij ook moeite om je aan te melden bij Apple Music, dan horen we graag jouw ervaringen. Ook willen we graag weten of je eerder iTunes Match hebt gehad.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 6 juli 2015, 12:17
Categorie Diensten
Onderwerp apple music

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.