Wereldwijde storing bij inloggen op iTunes en iCloud

iTunes en iCloud hebben wereldwijd een storing. De diensten herkennen Apple ID's niet meer. Bij het inloggen krijg je een foutmelding dat de accountnaam niet bestaat of het wachtwoord fout is.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

itunes foutmeldingGebruikers van iTunes en iCloud melden wereldwijd problemen bij het inloggen. Bij het downloaden van een nieuwe app op het updaten van de apps op je iPhone krijg je een melding dat het account niet bestaat of dat het wachtwoord niet correct is. De Nederlandse melding van de iCloud storing zie je hiernaast. Op het iCulture-forum wordt melding gemaakt van problemen en op Twitter is te lezen, dat het probleem zich wereldwijd voordoet.

Het lijkt te gaan om een database-probleem waardoor Apple ID’s niet herkend kunnen worden. Apple ID’s zijn nodig om apps te downloaden uit de App Store, maar zijn ook nodig om toegang te krijgen tot je bestanden op iCloud. Op de systeemstatuspagina van iCloud is niets bijzonders te zien: ‘All services are online’ meldt Apple. Naast meldingen dat gebruikersnaam en wachtwoord niet herkend worden, verschijnen er ook foutmeldingen dat er sprake is van een ‘Fatal internal error’, als je je wachtwoord probeert te veranderen. Voor ontwikkelaars is de storing extra vervelend, want zij kunnen ook niet inloggen op de Apple Developers-pagina’s.

Wil je meer weten over iCloud storingen en hoe je de status van iCloud-diensten opvraagt? Lees dan onderstaande tip!

Update 11:00 uur: Het probleem lijkt inmiddels opgelost.

iTunes Error

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 1 juli 2017, 9:09
Categorieën Diensten, Mac & macOS
Onderwerpen itunes, storing

iTunes

Lees alles over iTunes, de software voor het beheren van je mediacollectie op Mac en Windows. Wat kun je zoal doen met iTunes en hoe zit het met alternatieven? In het najaar van 2019 stopt iTunes, maar wat zijn de opvolgers?

iTunes

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.