Vicepresident iTunes: “Nog genoeg te verbeteren aan Apple Music”

De baas van iTunes International doet een boekje open over Apple Music, en daarin is hij verrassend eerlijk. Er valt nog genoeg te doen, maar er is ook goed nieuws. Onder meer over Apple Music Connect.

apple-music-algemeen-plaatje

In een uitgebreid interview met The Guardian is de vicepresident van iTunes International, Oliver Schusser, verrassend eerlijk over de huidige staat van Apple Music. “We hebben nog genoeg huiswerk te doen.”


De start van Apple Music ging bepaald niet vlekkeloos. De nieuwe muziekdienst werd geplaagd door vervelende bugs, verdwijnende afspeellijsten en een interface die voor velen vooral erg verwarrend is. Dat is Apple niet onopgemerkt voorbij gegaan, en Schusser is ook bereid om dat toe te geven. Vandaag publiceert The Guardian een interview waarin Schusser ingaat op de verbeteringen die onderweg zijn voor Apple Music.

Er gaat veel tijd inzitten om het product te verbeteren. We richten ons voor nu op afspeellijsten en curatie, maar zijn ook bezig met nieuwe features en het verbeteren van bestaande onderdelen.

Sterke groei van Apple Music Connect

Oliver Schusser zegt onder de indruk te zijn van de sterke groei van Apple Music Connect, met meer artiesten die zich bij het sociale netwerk binnen Apple Music aansluiten. “Maar dat neemt niet weg dat we nog genoeg huiswerk te doen hebben.”

apple-music-itunes-12-2

Hoewel hij dus toegeeft dat er nog genoeg te verbeteren valt aan de gebruiksvriendelijkheid van Apple Music, benadrukt Schusser wel dat ze zoveel feedback van gebruikers binnen krijgen, dat het onmogelijk is om alle klachten tegelijk te tackelen. “Vergeet niet dat dit een groot project is dat tegelijk van start ging in 110 markten”, aldus Schusser.

Sonos-ondersteuning en Apple Music Festival

Over ondersteuning voor Android en Sonos wil de baas van iTunes niet specifieker zijn dan ‘deze herfst’, en hoopt hij dat het Apple Music Festival voor veel positieve reclame zal zorgen. Dat mag ook wel, want 30 september komt steeds dichterbij: de dag waarop de meeste gratis proefabonnementen zullen verlopen en gebruikers de beslissing maken of ze gaan betalen voor Apple Music of toch weer terugkeren naar concurrenten als Spotify.

Bekijk ook

Apple Music: 62 procent van de Nederlanders kent het, slechts 3 procent gebruikt het

Ruim 60 procent van de Nederlanders kent Apple Music al, maar slechts 3 procent heeft een proefabonnement afgesloten, blijkt uit onderzoekscijfers.

Reacties: 21 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.