iPhone 11 met game

‘Veel vraag naar iPhone 11 (Pro Max) en nieuwe kleurenopties’

Apple heeft met de iPhone 11 een sterke start gemaakt, zegt analist Ming-Chi Kuo. Vooral de nieuwe kleurenopties waren in trek.

’Productieproblemen bij middernachtgroen’

Analist Kuo heeft zich in de verkoopcijfers van de iPhone 11 verdiept en het ziet er zonnig uit voor Apple. In de eerste 72 uur ging het goed met de verkoop van de iPhone 11 en iPhone 11 Pro (Max), zowel in de VS als in China. Hij baseert zich daarbij voornamelijk op Apple’s online verkoopcijfers en daarbij is hem opgevallen dat er veel vraag is naar de nieuwe kleuren: middernachtgroen voor de iPhone Pro en Pro Max en groen en paars voor de iPhone 11. Productieproblemen bij het glas voor de middernachtggroene variant kan ervoor zorgen dat de levertijden wat langer worden.

De Amerikanen blijken vaker de iPhone 11 Pro te kiezen dan het normale model, de iPhone 11. Volgens Kuo zijn Amerikanen vooral trouw bij de high-end toestellen en maken ze veel gebruik van inruilprogramma’s. Maar ook de iPhone 11 heeft het goed gedaan in de VS. Uit onze poll van de afgelopen dagen blijken soortgelijke cijfers: zowel de instapmodellen als de high-end modellen hebben het goed gedaan onder iCulture-lezers, waarbij te merken is dat middernachtgroen favoriet is. We zien in onze cijfers echter weinig terug van extra belangstelling voor de nieuwe iPhone 2019-kleuren (licht)groen en paars.

‘Mooie upgrade vanuit iPhone 6 of 7’

In China is het echter omgekeerd: daar is de iPhone 11 het meest geliefde toestel. Kuo denkt dat het voor veel mensen een uitstekende upgrade als ze nu een iPhone 6 of iPhone 7 hebben. Daarvan zijn er in China relatief veel, want toen Apple met de actieve verkoop in China begon ware die toestellen net op de markt. Ook speelt in China de prijs veel meer mee.

iPhone 11 Pro Ultra Wide

TF International Securities, de werkgever van Kuo, is door de huidige ontwikkelingen optimistischer geworden over de verkoopcijfers. Het bedrijf denkt dat Apple in kalenderjaar 2019 tussen de 70 miljoen en 75 miljoen stuks van de iPhone 11 en iPhone 11 Pro gaat verkopen. Voorheen werd nog gesproken over 65 miljoen tot 70 miljoen stuks. Wel speelt op de achtergrond nog steeds de handelsoorlog tussen de VS en China. Vanaf 15 december zullen er daarom heffingen gaan gelden voor de iPhone.

‘Geen impact door handelsoorlog’
Toch denkt Kuo nog steeds dat het prijskaartje van de iPhone niet gaat veranderen. Hij denkt dat Apple de extra kosten voor eigen rekening neemt en daarbij genoegen neemt met een lagere winst. Je kunt nog steeds de iPhone 11 (Pro) reserveren in aanloop naar de officiële verkoopstart op 20 september. Ook bieden alle grote providers inmiddels allemaal de iPhone 11 (Pro Max) met abonnement aan.


Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 16 september 2019, 8:25
Bron Bron 9to5Mac.com
Categorie iDevices
Onderwerpen iphone 11, iPhone 11 Pro, Ming-Chi Kuo, verkoopcijfers

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren?
Laat het ons weten!

    Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.