iPhone XR review in koraal, wit en blauw

Gerucht: ‘Opvolger iPhone XR met LCD-scherm krijgt dubbele camera’

Apple gaat volgens bronnen dit jaar een opvolger van de iPhone XR uitbrengen. Naar verwachting heeft dit model nog steeds een LCD-scherm, maar voor de camera gaat er wel wat veranderen. De opvolger krijgt mogelijk een dubbele camera.

Net als het afgelopen jaar bestaat de line-up van de 2019 iPhones vermoedelijk uit drie modellen. Bronnen bij the Wall Street Journal zeggen meer te weten over de aankomende line-up. Het zou gaan om twee OLED-modellen en een LCD-versie, net als in 2018. De LCD-variant is de opvolger van de iPhone XR en krijgt volgens de bron een extra cameralens. Het duurste model krijgt er ook een extra lens bij, waardoor het totaal uitkomt op drie cameralenzen.

‘Dubbele camera voor iPhone XR-opvolger’

Het is indrukwekkend wat Apple met de iPhone XR-camera gedaan heeft. Ondanks dat er maar één lens in zit, kun je toch portretfoto’s van mensen maken. Dit is mogelijk dankzij allerlei softwareverbeteringen. Toch zou Apple dit jaar de overstap willen maken naar een dubbele cameralens op de iPhone XR opvolger. De portretfunctie van de iPhone XR heeft nu nog wel wat beperkingen, zoals minder filters en alleen herkenning van personen.

De camera zal bij de opvolgers van de iPhone XS en iPhone XS Max, mogelijk iPhone XI, ook een grote rol spelen. Welke camerafuncties dat zijn, is nog niet bekend. Wel beweert The Wall Street Journal dat alleen het duurste model een derde lens krijgt. Dat zou betekenen dat de opvolger van de iPhone XS Max het enige model is met een drievoudige camera. Afgelopen weekend schreven we al over een mogelijke render van een iPhone met drie camera’s. Het is echter onwaarschijnlijk dat dit model er zo uit gaat zien.

Voor dit jaar zou de planning inmiddels vast staan, waardoor belangrijke functies van de 2019 iPhones niet meer kunnen veranderen. The Wall Street Journal kijkt ook alvast voorzichtig vooruit naar 2020, hoewel de plannen daarvoor altijd nog kunnen wijzigen. In 2020 zou Apple af willen stappen van LCD, waardoor alle modellen dus een OLED-scherm krijgen.

In ons artikel lees je meer over wat je kan verwachten van de iPhones in 2019.

Laatst bijgewerkt 11 januari 2019, 11:05
Bron Bron The Wall Street Journal