Apple heeft een nieuw reparatieprogramma aangekondigd voor de iPhone 7. Het gaat om modellen die continu de melding ‘Geen Service‘ geven, waardoor je er niet mee kan bellen. Het geldt echter niet voor Europese versies van de iPhone 7, maar voor specifieke modelnummers die alleen in China, Japan, Macao, Hongkong en delen van de VS zijn verkocht.
Er is ook geen enkel verband met het probleem bij T-Mobile, waardoor klanten al maanden niet kunnen bellen. Dat probleem heeft betrekking op twee recentere toestellen, de iPhone 8 en iPhone X.
iPhone 7 met ‘Geen Service’
Ben je vaak op pad, dan kan het zomaar zijn dat je je toestel in de VS of in Hongkong hebt gekocht, twee plekken waar de iPhone relatief goedkoop is. Is dat het geval bij jouw iPhone 7, dan is het zaak om even naar het modelnummer te kijken. Het gaat om de modellen A1660, A1779 en A1780. Op deze pagina bij Apple vind je meer informatie als je in aanmerking denkt te komen.
Bij de getroffen toestellen verschijnt de melding ‘Geen Service‘ in de statusbalk, zelfs als er mobiele netwerk beschikbaar is. Een kapotte component op het logic board zou de boosdoener zijn.
Apple benadrukt dat slechts een klein percentage van de toestellen is getroffen. Deze toestellen zullen gratis worden gerepareerd of klanten krijgen hun geld terug als ze eerder al voor een reparatie hebben betaald.
De toestellen zijn tussen september 2016 en februari 2018 geproduceerd. Mensen met een dergelijke iPhone kunnen contact met Apple opnemen of zich wenden tot een Apple Authorized Service Provider
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- 'Grootste iPad Air 2024 krijgt mini-LED display' (of toch niet?) (25-04)
- Zes verwachte functies voor de Apple Pencil 3 (24-04)
- Nederlandse claim tegen trage iPhones gestart (24-04)
- iCulture peilt: naar welke aankondiging van het iPad-event kijk jij het meest uit? (24-04)
- Beta 3 van watchOS 10.5 nu te testen voor Apple Watch (23-04)
Reacties: 1 reacties