
Dankzij iPhone 2.0 meer zakelijke Mac-gebruikers?
De zakelijke functionaliteit van iPhone 2.0 zou wel eens een bewuste strategie van Apple kunnen zijn om Apple-producten in een zakelijke omgeving geaccepteerd te krijgen, zo beweert Infoworld.
De zakelijke functionaliteit van iPhone 2.0 zou wel eens een bewuste strategie van Apple kunnen zijn om Apple-producten in een zakelijke omgeving geaccepteerd te krijgen, zo beweert Infoworld.
Apple gaat dit jaar 200 miljoen dollar minder uitgeven aan flashgeheugen. Eerder werd nog gedacht dat Apple voor $1,6 miljard flash zou aanschaffen voor iPods en iPhones.
Een toeristische organisatie van de stad New York gebruikt een appelvormig logo voor het milieu-initiatief GreeNYC. Maar Apple doet er alles aan om officiële registratie van het logo te voorkomen.
AT&T haalt Apple-concurrent Microsoft binnen: ze gaan vijf winkels voorzien van Microsoft Surface. Dit zijn 30 inch touchscreen-tafels met multi-touch waarmee je informatie over toestellen, dekking en abonnementen kunt opvragen.
Smaato introduceert op de beurs CTIA hun oplossing iSOMA, een mobiel advertentieplatform waarmee ontwikkelaars reclame in iPhone-software kunnen opnemen. Verschillende partners maken er al gebruik van.
Apple heeft drie nieuwe reclamespots voor de iPhone online gezet. Ze laten zien wat er handig is aan de iTunes Wifi STore, Google Maps en informatie opzoeken op Wikipedia.
Apple zoekt een expert op het gebied van handschriftherkenning. Die zal aanvankelijk worden ingezet op het gebied van Mac OS X, maar gaat ook met andere toepassingen aan de slag. De iPhone wordt daarbij expliciet genoemd.
Apple geeft het personeel in Ierland een gratis iPhone kado maar doet er een briefje bij met een aantal voorwaarden. Eén daarvan is dat Apple de iPhone zal gaan tracken aan de hand van een unieke identificatiemethode.
Apple heeft in Japan een vriendschappelijke overeenkomst gesloten met Aiphone, maker van intercomsystemen. Beide bedrijven mogen hun merknaam, die in het Japans identiek worden geschreven, blijven gebruiken. Ook in Canada regelde Apple de merknaam iPhone (met appeltje!).
Apple heeft een patent voor het clickwheel voor de iPod toegewezen gekregen. Daarnaast kreeg het een patent voor een monitor-arm en moest een patent voor een multi-touch virtueel keyboard opnieuw worden ingediend.
Apple probeert tijdens een update van iTunes en QuickTime de Safari-browser op Windows-pc's te installeren. De installeeroptie staat standaard aangevinkt. Dat zijn malware-praktijken, klaagt de CEO van Mozilla.
AdBlock is een betaalde applicatie waarmee je advertentiebanners in Mobile Safari onzichtbaar kunt maken. AdBlock stopt bijvoorbeeld drukke gif-banners en herkent veelgebruikte advertentieservers.