Microsoft overweegt eigen retailwinkels

Er zijn geruchten dat Microsoft van plan is om een winkelketen te openen die de ware Microsoft-ervaring uitstralen. Maar het is de vraag of Microsoft een retailketen kan opbouwen met dezelfde uitstraling en ervaring als de Apple Store.

Microsoft Retail StoreMicrosoft heeft net zoals Intel, Yahoo, Apple en talloze andere Amerikaanse bedrijven een Company Store waar je sweatshirts, muismatten en petjes met bedrijfslogo kunt kopen. Er circuleren echter geruchten dat Microsoft van plan is om een stap verder te gaan en daadwerkelijk een winkelketen op te zetten net zoals Apple met de Apple Stores heeft gedaan. Het gerucht komt van de website Fudzilla, die uit bronnen dichtbij Microsoft de bevestiging heeft gekregen dat er in Redmond wordt nagedacht over eigen winkels die uitsluitend Microsoft-producten verkopen.

De winkels moeten de “ware Microsoft-ervaring” uitstralen, met getrainde mensen die mogelijk ook presentaties en 1-op-1 sessies gaan geven. Bezoekers gaan naar de winkel om een overzicht te krijgen van alle Microsoft-producten die op de markt zijn. De formule werkt voor Apple, maar verschillende commentatoren hebben al gezegd, dat het bij Microsoft niet gaat werken. Bij websites uit het Apple-kamp valt dat te verwachten, maar er is nog een andere reden waarom Microsoft-winkels niet zullen aanslaan: loop bij een plaatselijke MyCom of Paradigit binnen en je hebt een actueel overzicht van Microsoft-producten. Of daar nu zo nodig een “Microsoft-ervaring” bij nodig is?

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 14 april 2008, 16:20
Categorie Apple
Onderwerpen app store, experience, microsoft, winkelen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.