amazing-apps-reclame-apple

Apple viert 1,5 miljoen apps in reclamespotje ‘Amazing Apps’

Apple heeft een nieuwe reclamespot 'Amazing Apps', waarin ze benadrukken hoeveel apps er voor de iPhone verkrijgbaar zijn. Bekijk 'm hier!
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

De App Store bevat meer dan 1,5 miljoen apps en dat mag wel eens gevierd worden. Apple heeft daarom een reclamespotje uitgebracht, waarin ze deze mijlpaal voor het voetlicht brengen. Al die 1,5 miljoen apps zijn ‘handpicked’ en ‘amazing’, aldus Apple. Al vergeten ze erbij te zeggen, dat er ook wel wat rotte appels tussen zitten. Het reclamespotje maakt deel uit van de campagne ‘If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone’, een slogan die zomaar door Johan Cruijff bedacht had kunnen zijn. De twee eerdere reclamespotjes ‘Loved’ en ‘Hardware & software’ benadrukten de voordelen van de iPhone ten opzichte van andere telefoons.

In het nieuwe spotje ‘Amazing Apps’ benadrukt Apple wat meer de sterke punten van de iPhone, zonder iets over de concurrentie te zeggen:

This is an iPhone, and it comes with something amazing. An App Store with over one and a half million of the best apps available. That’s over one and a half million, hand-picked, awe-inspiring, just plain surprising, who knew a phone could do that, apps. If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone.

De beschikbare apps zijn inderdaad een sterk punt van de iPhone. Vergeleken met andere platformen ligt de kwaliteit hoger en doet Apple meer moeite om goede apps onder de aandacht te brengen. Op een enkele uitzondering na, zijn de apps bovendien veilig om te gebruiken, omdat ze vooraf worden gecheckt door Apple.

‘Appmakers zijn afwachtend’

Overigens komt de reclamespot qua timing op een wat ongunstig moment: net nu de New York Times een kritisch stuk publiceert over het feit dat ontwikkelaars afwachtend zijn om hun apps aan te passen voor de Apple Watch. Facebook bijvoorbeeld, die na drie maanden nog steeds geen Facebook-app voor de Apple Watch heeft gemaakt. De auteur van het stuk probeert daarmee te bewijzen dat iedereen nog afwachtend is, wat de Apple Watch betreft.

Maar eigenlijk is dat onzin: Facebook wachtte 18 maanden om een geschikte app voor de iPad te maken. Hetzelfde geldt voor WhatsApp, die ook niet de snelste is als het om updates gaat. In beide gevallen zullen geld en mankracht niet het knelpunt zijn, zoals bij kleinere organisaties. Misschien wacht Facebook gewoon tot ze een goed voorbeeld bij de andere appmakers zien en heeft het niets te maken met twijfels of de Apple Watch ‘wel wat wordt’.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 20 juli 2015, 11:31
Categorie Apple
Onderwerpen app store, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.