Apple Pay bij ING nu ook voor zakelijke klanten
Toen ING in 2019 als eerste Nederlandse bank van start ging met Apple Pay, was de vreugde groot. Maar bij een aantal gebruikers was er ook teleurstelling: het werkte alleen met pinpassen en zakelijke klanten waren uitgesloten. Ondersteuning voor ING creditcards met Apple Pay werd in december 2020 ingevoerd, maar voor zakelijke klanten bleef het lang stil. Vandaag is er dan eindelijk goed nieuws, want met de nieuwste appversie kunnen ook zakelijke ING-gebruikers Apple Pay instellen.
ING Zakelijk nu voor Apple Pay
Om Apple Pay als zakelijke ING-gebruiker in te stellen, volg je dezelfde stappen als voor het instellen van je particuliere kaart. Zorg er eerst voor dat je de meest recente versie van de ING Bankieren-app hebt. Je doet daarna het volgende:
- Open de ING-app. Zorg dat je ingelogd bent op je zakelijke account.
- Tik rechtsonder op Service en vervolgens op App-instellingen.
- Kies op de nieuwe optie Apple Pay.
- Volg de verdere stappen of lees onze tip over Apple Pay instellen.
Als je meerdere zakelijke rekeningen hebt, kun je voor elk van deze rekening Apple Pay activeren. De zakelijke kaarten in de Wallet-app hebben helaas hetzelfde ontwerp als de particuliere kaarten. Als je zowel particuliere als zakelijke pasjes hebt, kun je de individuele kaarten alleen herkennen aan de laatste vier cijfers linksonder op de kaart. Deze zijn gelijk aan de laatste vier cijfers van het rekeningnummer waar de kaart bij hoort. ING had dit op kunnen lossen door op de zakelijke kaarten rechtsboven bijvoorbeeld het woordje “Zakelijk” toe te voegen, maar daar is niet voor gekozen.
ING is niet de eerste bank die zakelijk Apple Pay aanbiedt. Rabobank biedt haar zakelijke klanten al sinds de start in 2019 Apple Pay aan en ook Knab Zakelijk werkt met Apple Pay. Heb je vragen over Apple Pay? Lees dan onze Apple Pay FAQ.
Apple Pay


12 reacties
Tomac
ING app geupdate, maar optie “Apple Pay” is nog niet zichtbaar.
Wordt wellicht nog uitgerold bij gebruikers?
MLVC
Ondertussen kan ik dit jaar wederom mijn ING creditcard toevoegen aan Apple Pay omdat de verificatie in de app foutmelding na foutmelding blijft geven. ‘We werken eraan’ krijg je te horen maar daar heb ik na een jaar niet heel veel vertrouwen maar in.
P
Huh, dit kon al bij Rabobank, is ING voor het eerst slomer dan Rabo…?!
James
Al die oranje pasjes 😂, jammer dat ik niet in een opslag kan zien weke pasje bij welk bedrijf hoort. Nu heb ik 3 oranje pasjes bij Apple Pay.
Strebor
EIN-DE-LIJK
Nu de ING Businesscard nog (of kan dat al?)
Tomac
@James: Klopt, dat is onhandig. Zou mooi zijn als je ze zelf een kleur of iets van herkenning kan geven. Heb al paar keer verkeerde pas gebruikt voor een betaling hierdoor.
Gerrit
Nu ABN AMRO nog
Dennis
@P: Ing was de 1ste nog een jaar eerder dan Rabobank , dit gaat alleen voor de zakelijke gebruikers.
Rafael
Ik was heel even erg blij. Maar ben de rest van de dag al bezig om het te activeren maar helaas zonder succes.
Ed
@Rafael: zag dat er een update was van de ing app die het mogelijk moet maken. Ben zelf geen zakelijke klant, maar dat viel mij op.
Frank
Na update van ING-app gelukt om Apple Pay toe te voegen aan de iPhone en iPad, echter bij de Apple Watch wil het maar niet lukken. Foutmelding: “Kaart niet toegevoegd. Neem contact op met je kaartverstrekker voor meer informatie.”
Frank
Aanvulling op mijn vorig bericht: kaart verwijderd van iPhone. Toen de kaart eerst toegevoegd aan de Apple Watch en daarna aan de iPhone en toen lukte het wel.