Smart Keyboard kapot? Apple geeft nu 3 jaar garantie

Apple biedt voortaan 3 jaar garantie op het Smart Keyboard voor de iPad Pro. Er blijken toetsen vast te gaan zitten en sommige toetsen reageren helemaal niet meer. Geen nood: Apple fixt het voor je.

Apple heeft gemerkt dat er bij sommige Smart Keyboards problemen kunnen optreden. Vandaar dat ze nu 3 jaar garantie geven vanaf het moment dat je het Smart Keyboard voor de iPad Pro hebt aangeschaft. Het gaat om kleine irritaties, zoals een vastzittende toets, een niet-reagerende toets of een niet werkende Smart Connector. De verlengde garantie blijkt uit een interne memo die naar de Apple Stores en naar Apple Authorized Service Providers is gestuurd.


Smart Keyboard tijdens het typen

Langere garantie op Smart Keyboard

De Apple Stores ontvingen vorige week al de memo, waarmee ze op de hoogte worden gebracht van de verlengde garantie. Normaal krijg je bij Apple meestal 1 jaar garantie op gekochte producten. In Europese landen kun je in veel gevallen rekenen op 2 jaar garantie (tenzij je het product bijvoorbeeld zakelijk hebt gekocht). Daar hoef je je bij het Smart Keyboard niet meer druk over te maken, want Apple geeft je 3 jaar om terug naar de winkel te gaan met problemen. De reparatie is gratis voor elk Smart Keyboard dat in aanmerking komt. Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk dat de schade door gebruik of fabricageproblemen is ontstaan, niet als je het toetsenbord met geweld kapot hebt gemaakt.

Het Smart Keyboard is alleen verkrijgbaar voor de 9,7-inch en 12,9-inch iPad Pro. In ons Smart Keyboard review kun je lezen over onze ervaringen met dit toetsenbord, dat via de Smart Connector verbinding maakt met de iPad. Inmiddels hebben we gemerkt dat op één exemplaar wel eens de shift-toets blijft ‘plakken’, terwijl op een ander exemplaar alle toetsen probleemloos werken.

Onlangs maakte Apple ook al bekend dat er voor een opgezwollen Apple Watch-batterij een langere garantieperiode geldt, namelijk ook 3 jaar. Mocht je te maken krijgen met een supportmedewerker die nog niet op de hoogte is van de nieuwe regeling, dan kun je het beste even naar een AppleCare-specialist vragen.

Bekijk ook

Zo neem je contact op met Apple Support

Heb je een probleem met een Apple-product, dan kun je op verschillende plekken terecht om het probleem op te lossen. In dit artikel leggen we uit hoe je contact opneemt met Apple Support, de klantenservice en de helpdesk.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.