iPad Pro reclamespot

Nieuwe iPad Pro-reclamespots over reizen en studieboeken

In nieuwe reclamespotjes voor de iPad Pro maakt Apple duidelijk dat het apparaat licht van gewicht is, een lange batterijduur heeft en al je studieboeken bevat.

Er is een nieuwe iPad, maar de reclamecampagne voor de iPad Pro gaat ondertussen gewoon door. Apple bracht vandaag drie nieuwe video’s uit, waarin ze berichten van Twitter-gebruikers als uitgangspunt nemen. Het zijn problemen die je kunt oplossen met een iPad Pro en de campagne heet dan ook: ‘Real problems… answered’.

iPad Pro reclamespot

Apple heeft daarop drie antwoorden: je computer wordt veel lichter als je een iPad Pro neemt, je kunt studieboeken op de iPad Pro gebruiken en je batterij gaat veel langer mee. De 15 seconden durende video’s richten zich op zakelijke gebruikers en het onderwijs, de belangrijkste groeimarkten voor Apple.

De eerste video klaagt over het gewicht van een laptop. Met een iPad Pro kun je ook Excel en PowerPoint gebruiken, terwijl het apparaat licht van gewicht is.

Daarna zien we iemand in een vliegtuig zitten, samen met andere mensen. De klacht is dat de batterij van de laptop al halverwege de vlucht ermee ophoudt. Met een iPad Pro gaat je batterij de hele dag mee.

Tenslotte gaat het over binnenzitten omdat je huiswerk moet maken. Geen punt met een iPad Pro, want daarop neem je je schoolboeken en notities overal mee naartoe. Je kunt dus overal waar je wilt studeren.

Apple is nu al een tijdje bezig met deze iPad Pro-reclames, ook al is de eerste versie van het apparaat alweer anderhalf jaar oud. De kans is groot dat er later dit jaar een update komt. Apple gebruikt echte tweets van gebruikers, maar vervangt ze door auteurs die een bordje ophouden.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 31 maart 2017, 8:39
Categorieën Apple, iDevices
Onderwerpen ipad pro, reclamespot
Device iPad Pro

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.