Reacties voor: Scoop! ING en NS doen proef met treinreizen afrekenen met iPhone

Invisible tickets is een proef van ING en NS, waarbij treinreizen afrekenen met de iPhone wordt getest. Je hoeft geen OV-chipkaart meer mee te nemen en kunt niet vergeten uit te checken. Wij zochten het uit.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 19 reacties

  1. Heb me aangemeld, ben benieuwd

  2. Leuk initiatief! Vraag me al langer af waarom je nog iets bewust langs een lezer moet halen, terwijl alle ingrediënten om automatisch in en uit te checken er zijn: een iPhone met locatie herkenning.
    Voor nu is een iPhone wallet hoesje met daarin je OV-chipkaart nog de oplossing die het dichtste bij een NFC betaling komt.

  3. Legitiem of niet, de website is niet versleuteld en verzamelt persoonsgegevens. Dat is toch echt in strijd met de Autoriteit Persoonsgegevens. Ik laat mijn gegevens dan ook nog even niet achter. Neemt niet weg dat inchecken met je iPhone niet snel genoeg mag komen!

  4. Hier is toch Apple Pay voor geschikt? Waarom kloppen alle partijen niet aan bij Apple en zeggen: ‘Ja hallo! Nu gewoon even zaken doen’.

  5. Dat KPN probeert (de SIM in) je telefoon als kaartje te gebruiken snap ik nog.
    Maar ING?
    Kom op zeg! In Londen kan ik de metro in met mijn nederlandse bankpas. Waarom niet een nederlandse NS trein?

  6. Ik vraag me af of in en uit check palen/poorten zijn aan gepast voor bluetoot ?

  7. @diotav: Website heeft wel een SSL certificaat, maar redirect http niet naar https, slordig.
    https://www.invisible-tickets.com

  8. Origineel geplaatst door Harry
    @diotav: Website heeft wel een SSL certificaat, maar redirect http niet naar https, slordig.
    https://www.invisible-tickets.com

    Ah. Deze werkte op het moment van schrijven nog niet. Nu nog een redirect inderdaad.

    Edit: Ik denk dat ze meelezen. Redirect doet het.

  9. Ai te laat, registreren kan niet meer 🙁

  10. Ik kwam de link al n paar dagen eerder tegen, en heb even getwijfeld om me aan te melden.. disclaimer en dergelijke werd ik niet wijzer uit evenals de herkomst van de website, daarom ook niet aangemeld.. grappig dat jullie hem ook op t spoor zijn tegengekomen 😋

  11. Zag hem inderdaad al als advert op Facebook voorbij komen een paar dagen terug. ING kon me toen niet zeggen of het aan hun gelieerd was. Bijzondere pilot.

  12. zou het met payconiq te maken hebben,deze pilot ???

  13. @Jeffrey: Inderdaad, mij vertelden ze dat het spam was om er de volgende dag op terug te komen dat het toch wel een pilot van hun is 🤔🤔

  14. Het absoluut onjuist dat je met een Kpn abonnement niet kan inchecken met ov-chipmobiel in bus, tram of trein. Er waren in het begin wat problemen. Maar als je toen aangaf op de site van OV / Kpn dat het niet lukte. Kon je je telefoonnummer invullen en kreeg je van Kpn bericht wanneer het wel werkte. Zo gezegd zo gedaan. Ik reis nu al van vlak nadat het geïntroduceerd werd met mijn telefoon door heel Nederland.

  15. @Onno: Omdat men hier graag alles opnieuw uit wil vinden.
    Daar komen bijvoorbeeld die bizar slecht werkende in/uitcheck palen van Syntus uit voort.

    Zelf-instand-houdende-geldverslindende-afdelingen bij bedrijven en vooral (lokale) overheden

  16. Gewoon TigerID gebruiken. #ganaardetoekomst

  17. Heb mij gisteren aangemeld en kreeg zojuist een folow up email en die was als volgt:

    From: hello@invisible-tickets.com
    Subject: Thank you for signing up for Invisible Tickets

    Mail:
    Hello there,

    You’ve signed up to try out the Invisible Tickets app. Awesome! We’ve been overwhelmed with the positive response so far! Thank you very much for your support.
    We’re a small team trying to change the way you travel. Over the next few days we’ll be in touch about the next steps.

    Talk soon!

    Andrei

    Invisible Tickets Team
    ***

    Feedback:

    1. De aanhef van de mail is niet gepersonaliseerd, terwijl er door mij wel persoonsgegevens zijn opgegeven.
    2. Positive response? Ik kon alleen mijn gegevens achterlaten, geen input geven.
    3. De handtekening bevat alleen een voornaam.

  18. @RutgerO: veel aanmeldingen is ook een “positive response”

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.