Google Taken-app
Er zijn al tientallen Google-apps, zo blijkt uit onze inventarisatie. Voor elk aspect van je leven kun je wel een app van Google installeren. Maar één ding ontbrak nog: een aparte takenlijstjes-app. Die gaat er nu komen: het bedrijf heeft een nieuwe app uitgebracht om je todo’s te beheren.
Er is kans dat je nog nooit van Google Taken (Tasks) had gehoord. Dat komt omdat de functie wat zit verborgen in andere diensten zoals Gmail en Google Agenda. Daarnaast kon je de ingevoerde taken terugvinden in Google Keep en de Google Assistant (die komt later dit jaar ook in het Nederlands beschikbaar). Bij sommige Google-diensten kreeg je de taken alleen te zien, bij andere kon je ze ook invoeren. Maar het opvragen van een overzichtelijk lijstje was bijna onmogelijk.
Tasks-app
Kortom: een wat verwarrende situatie. Daar gaat Google nu iets aan doen met de Tasks-app. Met de app kun je taken invoeren, bekijken en voorzien van een deadline. Je kunt ook geneste taken maken of een taak koppelen aan een e-mail. Ook kun je in de vandaag vernieuwde desktopweergave van Gmail e-mails naar het onderdeel Taken slepen om een nieuwe taak ervan te maken.
Zo werkt het: na het installeren van de app kies je het gewenste Google-account. Geef aan dat je berichten wilt ontvangen en je kunt meteen beginnen met het toevoegen van je eerste taak. Daarna kun je geneste taken maken, een datum instellen en een extra notitie erbij maken. Het is niet mogelijk om een foto toe te voegen aan een taak of een prioriteit in te stellen.
Met deze nieuwe app wil Google vooral meer professionele gebruikers aan zich binden. De tijd dat je Gmail vooral gebruikte voor je privémail lijkt voorbij: ook bedrijven en andere organisaties moeten met Google’s diensten gaan samenwerken, communiceren en plannen. Daar past zo’n aparte takenlijst perfect bij.
In onze uitleg van Google Taken lees je meer over het gebruik van de app, het raadplegen van je taken via een browser en nog veel meer.
Wil je liever niet je taken met Google plannen, dan hebben we een overzicht met takenlijst-apps voor iOS voor je verzameld. Ook kun je natuurlijk gebruik maken van Apple’s Herinneringen-app.
https://www.iculture.nl/tips/herinneringen-app-takenlijst-iphone-ipad-handleiding/
- 2018 - 25 april: Downloadlink en screenshots toegevoegd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Bellen via de browser: 'Webversie WhatsApp krijgt optie voor (video)bellen' (29-04)
- WhatsApp gaat spraakberichten vernieuwen: dit verandert er (28-04)
- WhatsApp vanaf nu met extra beveiligde chats: zo krijg je meer privacy (23-04)
- Betalen om je account te delen? Ook bij HBO Max zul je eraan moeten geloven (en zoveel betaal je in de VS) (23-04)
- Instagram brengt Edits-app uit: nieuwe videobewerker voor content creators (en dit kun je ermee) (23-04)
Google heeft meerdere apps en diensten die voor Apple-gebruikers interessant zijn. Bekende apps zijn Google Maps, de Google Assistent en Gmail. Bekijk in deze lijst wat Google zoal doet voor mensen met een iPhone, iPad of Mac.

- Alle Google-apps voor iPhone en iPad
- Alles over Google Maps
- Gmail instellen op iPhone en iPad
- Google Home: alles over de slimme speaker van Google
- Haal meer uit Google Foto's
- Haal meer uit Google Drive
- Haal meer uit Google Maps
- Google-account: controleer welke apparaten toegang hebben
- Alles over Google Home en Google Nest
- Google Assistent
- Alternatieven voor Google-diensten
(Red.) Downloadlink en screenshots toegevoegd.
Things is de enige acceptabele app voor GTD.
Google tasks is me wel bekend, maar tot voor kort zat ik steeds met het probleem dat deze niet kunnen syncen met andere accounts. Daar heb ik nu onlangs een oplossing voor gevonden. isynctasks is een kleine app waarmee je je taken kan syncen tussen google account, net zoals bij de agenda. Hoe dit precies werkt zie je hier
Klinkt als een slap aftreksel van Google Keep.
Er is nog hele mooie die hoort bij de agenda app. ACTIONS van TIMEPAGE.