iPhone X review: camera

Gerucht: ‘iPhone 2019 krijgt drievoudige camera aan de achterkant’

Apple zou in 2019 een iPhone willen uitbrengen met drie camera's aan de achterkant. Dat zegt een Taiwanese krant op basis van gesprekken met insiders uit de toeleveringsketen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

iPhone in 2019 met drievoudige camera

Eén van de iPhone-modellen van 2019 krijgt volgens de geruchten de drievoudige camera, de andere krijgen één of twee camera’s. Het zou gaan om een lens met 5x zoom, waarbij onduidelijk blijft of het om optische of digitale zoom gaat. De huidige iPhones met twee lenzen hebben al 2x optische zoom en 10x digitale zoom. Taiwan’s Economic Daily News verwacht “12 million pixel 6P anti-shock specifications”.

Apple zou niet de eerste fabrikant zijn met een drievoudige camera, want concurrent Huawei heeft het al in het vlaggenschipmodel P20 Pro. Dit model heeft een combinatie van 20-megapixel f/1.6 monochrome lens, een 8-megapixel f/2.4 telefotolens en een 40-megapixel f/1.8 algemene lens. Het toestel combineert alle pixels van de drie cameralenzen aan de achterkant en maakt daar een 10-megapixel foto van. De gecombineerde licht-informatie levert daardoor een beter beeld op.

De belangrijkste voordelen van drie cameralenzen:

• Betere foto’s met lange sluitertijd
  • Betere foto’s bij slechte lichtomstandigheden
  • Betere herkenning van diepte
  • Verbeterde portretten
  • Natuurlijker diepte-effect op foto’s

Huawei P20 Pro

Daarnaast zou een derde camera handig kunnen zijn voor meer geavanceerde augmented reality-functies. De vraag is echt of Apple daadwerkelijk voor een systeem met drie lenzen gaat kiezen. EDN heeft geen geweldig track record en de bron heeft mogelijk de drie lenzen verward met het TrueDepth-camerasysteem dat Apple voor de iPhones van 2019 aan het ontwikkelen is. Daar waren onlangs geruchten over.

De 2018 iPhones zullen waarschijnlijk nog gewoon voorzien zijn van dubbele lenzen, vergelijkbaar met wat je bij de iPhone X vindt. Ook kunnen we op de meeste modellen een soortgelijk bijna-randloos design verwachten.

Laatst bijgewerkt 9 april 2018, 23:23
Bron Bron UDN
Categorieën Geruchten, iDevices