Drake in de sportschool in nieuwe Apple Music-reclamespot

Drake playbackt Taylor Swift in nieuwe Apple Music-reclamespot

Drake is te zien in een nieuw reclamefilmpje voor Apple Music. Tijdens het playbacken van Taylor Swift laat hij zich iets te veel meevoeren door de muziek. En dat heeft gevolgen.

Drake in de sportschool in nieuwe Apple Music-reclamespot

Wat Taylor Swift kan, kan Drake ook: playbacken op een muzieknummer en ondertussen een flater slaan in de sportschool. Drake is in de nieuwste reclamespot van Apple Music te zien, terwijl hij Taylor Swift’s hitsingle ‘Bad Blood’ nazingt. Het is een duidelijke verwijzing naar een eerder reclamefilmpje waarin Swift van de loopband kukelde, terwijl ze een nummer van Drake playbackte.

Drake vs. Bench Press

In de nieuwste reclamespot voor Apple Music is Drake met te zien in de sportschool. Hij luistert naar Frank Ocean – alweer een artiest waar Apple exclusieve afspraken mee maakt. Wanneer zijn sportmaatje of personal trainer vertrekt belooft Drake ‘no mercy’ bij het uitvoeren van zijn benchpress-oefeningen, maar hij heeft daarvoor wel wat motiverende muziek nodig. Drake start (uiteraard) Apple Music en kiest een Pop Workout-afspeellijst met nummers als ‘Bad Blood’ van Taylor Swift, ‘Closer’ van The Chainsmokers en ‘Can’t Stop the Feeling’ van Justin Timberlake. Drake kiest voor het eerste nummer en gaat los, maar vergeet daarbij één ding: ga nooit in je eentje met krachttraining bezig. Het eindigt met de slogan: ‘Distractingly good’.

De reclamespot is een vervolg op de reclamespot die Apple in april uitbracht. Daarbij viel Taylor Swift van een loopband terwijl ze Drake’s ‘Jumpman’ playbackte. Ook die reclamespot had als eindslogan ‘Distractingly Good’. Beide artiesten zullen muzikaal misschien niet zo snel samenwerken, maar Apple brengt ze op deze manier wel samen. Taylor Swift kwam eerder in het nieuws toen ze kritiek had op Apple Music en soortgelijke streaming muziekdiensten. Sindsdien is ze helemaal ‘om’: ze verscheen in meerdere reclamespots voor Apple Music en dat geldt ook voor Drake, die al meerdere exclusieve tracks via Apple Music heeft uitgebracht.

Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat je lid wordt van Apple Music en deze reclamespot zal daar ongetwijfeld bij helpen. Het filmpje maakt duidelijk dat de afspeellijsten niet alleen geschikt zijn voor momenten dat je thuis of in de bus zit, maar dat er ook speciale workout-afspeellijsten zijn voor in de sportschool. Apple kondigde het nieuwe filmpje aan via het eigen Twitter-kanaal:

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 21 november 2016, 11:38
Categorie Diensten
Onderwerpen apple music, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.