Reacties voor: Consumentenbond nog niet tevreden met Apple-garantie

De Consumentenbond wil actie ondernemen tegen Apple, omdat klanten nog steeds niet goed over garantievoorwaarden worden geïnformeerd.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 24 reacties

  1. Dan mogen ze wat mij betreft ook achter alle andere leveranciers aan die slechts een url aanleveren.

  2. Net mijn computer geretourneerd naar AppleStore
    Ik koop hetzelfde ding wel bij Dixons 3 jr gar.

  3. @Silvester: Eerst het bericht lezen he. Het gaat om de verkopende partij die moet informeren, niet de fabrikant.

  4. Origineel geplaatst door Jaap
    @Silvester, eerst het bericht lezen he. Het gaat om de verkopende partij die moet informeren, niet de fabrikant.

    Dat bedoelde ik ook, gecorrigeerd.

  5. En nog steeds zegt men in de fysieke Apple store im amsterdam dat je garantie is verlopen als je je toestel 14 maanden na aanschaf via de apple website, ter reparatie aan hun aanbiedt

  6. Nou mijn ervaring is prima met de garantie van Apple. Mijn iPhone 5 was niet goed afgewerkt en had een dode pixel en er lag met anderhalve week alweer een nieuwe.

  7. @Ro: Yep, binnen 1 jaar wel. Je piept anders 366 dagen na aanschaf, want dan zeggen ze glashard “sorry garantietermijn is verlopen”

  8. Zucht, waarom moet een verkoper (op papier) verklaren wat je rechten (en plichten) als consument zijn? Wordt het niet eens tijd voor een betere voorlichting?

    Whats next? De consumenten bond die klaagt dat een autodealer niet het verkeersregelement meelevert met een nieuwe auto?

  9. Origineel geplaatst door ADHD
    @Ro:Yep, binnen 1 jaar wel. Je piept anders 366 dagen na aanschaf, want dan zeggen ze glashard “sorry garantietermijn is verlopen”

    Bij Apple zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt!

    Maar ik weet uit eigen ervaring dat een hoop verkopers doen alsof hun neus bloed als het om de wettelijke garantie gaat.

  10. Er is een verschil met de fysieke appelstore en de website. Op de website geven ze 1 jaar aan, alsof ze slechts een doorgeefluik uit Amerika is, maw je koopt het via een Amerikaanse verkoper en dan geldt dus niet het Europees recht van 2 jaar

  11. Origineel geplaatst door ADHD
    Er is een verschil met de fysieke appelstore en de website. Op de website geven ze 1 jaar aan

    Onderaan elke pagina van de Online Store staat de volgende link:

    Wettelijke garantie

    Maar zou Apple sieren als ze eindelijk eens afstappen van die 1 jaar fabrieksgarantie en 2 of nog beter 3 jaar fabrieksgarantie geven.

  12. Ik vind de garantieregelingen van Apple ronduit crap. Op 4 november 2011 een MBP 13″ aangeschaft, totaal ruim €1500 ex accessoires. Daar krijg je dan één jaar garantie bij. Zou hij dit jaar op of na 5 november de geest geven, pech gehad. Zit je dan met een laptop die nog +/- €1000 waard was.
    Voor het “schamele” bedrag van €250 (*slik*) krijg je er twee jaar bij. €250 !! Waar is dit op gebaseerd? Je koopt een duur apparaat, maar service, ho maar.

    Vorige week een laptop gekocht voor mijn neefje. Slechts €449, maar wel mooi 3 jaar garantie. You feel me?

  13. Ok ik snap dat best, maar de wet staat boven alles. En de garantie wet van Nederland is wel te vinden. Dat is alles wat je nodig heb. Wat ze ook zeggen in de papieren van Apple. Alles moet digitaal, dus binnenkort leveren ze het gewoon niet meer mee en verwijzen ze je naar de website.

  14. Origineel geplaatst door ADHD
    @Ro:Yep, binnen 1 jaar wel. Je piept anders 366 dagen na aanschaf, want dan zeggen ze glashard “sorry garantietermijn is verlopen”

    Ah oké. Dan koop ik elk jaar wel een nieuwe.

  15. Ik heb mijn MacBook Pro bij MyCom gekocht.
    Dit heb ik gedaan omdat zij er 3 jaar volledige garantie op gaven.
    Bij A-mac kreeg ik maar 1 jaar garantie.
    En hij was bij beide even duur.
    Dan is de keuze niet zo moeilijk, ik kreeg er bij MyCom ook nog gratis een mooie sleeve bij.

  16. Eindelijk. Ik ben die garantiezever van Apple al jaren kotsmoe. Hoe dikwijls ik heb moeten opboksen tegen zowel Apple als de APR’s. Die service is echt vreselijk. En dat terwijl mijn MBP €2000 kost.
    Het is helaas te laat voor de APR’s. Ik koop er nog geen kabeltje meer. Moge ze allemaal snel op de fles gaan.

    En AppleCare mag, net als in Italië, zo snel mogelijk uit de winkelrekken. Betalen voor iets waar je standaard recht op hebt staat bij mij gelijk aan oplichterij. Als je nu nog iets speciaals zou krijgen voor die dure AC, zoals een reparatie aan huis en een gratis imassage, dan zou ik zeggen.

  17. Ik koop mijn MacBook wel bij MyCom of Dixons. 3 jaar garantie en geen gezeur of onduidelijkheid. De prijzen zijn allemaal hetzelfde.

  18. IMac gekocht voor 3800,00 euri’s incl. De Apple care. IMac is nu ruin 15 maanden en voor de derde keer bij een Apple repareer dienst voor dezelfde klacht GRIJZE HOEKEN op het scherm. Iedere keer 14 dagen geen computer en als hij terug komt is het weer mooi schoon en na 3 maanden zitten de grijze vlekken er weer. Hoe nu verder als mijn 3 jaar garantie is afgelopen? En dat nog steeds terug komt om de 3 maanden? Apple geef zelf eens een mening of stelling hierover?

  19. Origineel geplaatst door ADHD
    @Ro:Yep, binnen 1 jaar wel. Je piept anders 366 dagen na aanschaf, want dan zeggen ze glashard “sorry garantietermijn is verlopen”

    Mijn iPhone 4S van oktober 2011 is vandaag, 6 december 2012, vervangen door een nieuwe, kostte me geen cent.

  20. Ik heb de consumentenbond er op gewezen dat bijvoorbeeld Dell minstens net zo slecht omgaat met de wettelijke garantie van consumenten (Dell geeft in de webshop aan 1 jaar op Dell producten en slechts 6 maanden op producten van derden die je via de Dell webshop koopt). Daar klopt dus net zo weinig van als van de voorwaarden die Apple blijkbaar aangeeft, maar denk je dat ze Dell (ook) aanpakken? Nee hoor, Apple is een veel aantrekkelijker doelwit, levert veel meer gratis reclame op voor de consumentenbond naargelang de gedane inspanning, Dell is daarentegen is blijkbaar niet interessant genoeg. Ik zou bijna mijn lidmaatschap er voor opzeggen…

  21. Apple heeft blijkbaar zelf geen vertrouwen in de levensduur van hun producten anders hadden ze daar wel 3 jaar garantie op gegeven.

  22. Garantie kost een leverancier geld. En dat staat haaks op de “moderne” wijze van (zeer kortzichtig) bedrijfsvoeren. Dit garantiegedoe is in mijn ogen een ontzettende blamage voor Apple (en ook voor andere leveranciers die zich niet klantgericht opstellen).

  23. Net terug van de Amsterdamse Apple Store, met een anderhalf jaar oude iPad die zomaar ineens in een oneindige herstart-lus is terecht gekomen. Kan niet gerepareerd worden, en omruilen doen ze niet. “De Europese garantie-wetgeving geldt alleen voor resellers, niet voor Apple zélf”, aldus het Genius opperhoofd…

  24. Origineel geplaatst door Carl
    Net terug van de Amsterdamse Apple Store, met een anderhalf jaar oude iPad die zomaar ineens in een oneindige herstart-lus is terecht gekomen. Kan niet gerepareerd worden, en omruilen doen ze niet. “De Europese garantie-wetgeving geldt alleen voor resellers, niet voor Apple zélf”, aldus het Genius opperhoofd…

    Rechtsbijstandverzekering er bij halen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.