Wereldwijde storing bij inloggen op iTunes en iCloud
Gebruikers van iTunes en iCloud melden wereldwijd problemen bij het inloggen. Bij het downloaden van een nieuwe app op het updaten van de apps op je iPhone krijg je een melding dat het account niet bestaat of dat het wachtwoord niet correct is. De Nederlandse melding van de iCloud storing zie je hiernaast. Op het iCulture-forum wordt melding gemaakt van problemen en op Twitter is te lezen, dat het probleem zich wereldwijd voordoet.
Het lijkt te gaan om een database-probleem waardoor Apple ID’s niet herkend kunnen worden. Apple ID’s zijn nodig om apps te downloaden uit de App Store, maar zijn ook nodig om toegang te krijgen tot je bestanden op iCloud. Op de systeemstatuspagina van iCloud is niets bijzonders te zien: ‘All services are online’ meldt Apple. Naast meldingen dat gebruikersnaam en wachtwoord niet herkend worden, verschijnen er ook foutmeldingen dat er sprake is van een ‘Fatal internal error’, als je je wachtwoord probeert te veranderen. Voor ontwikkelaars is de storing extra vervelend, want zij kunnen ook niet inloggen op de Apple Developers-pagina’s.
Wil je meer weten over iCloud storingen en hoe je de status van iCloud-diensten opvraagt? Lees dan onderstaande tip!

iTunes
Lees alles over iTunes, de voormalige software voor het beheren van je mediacollectie op Mac en Windows. Sinds 2019 is Apple gestopt met iTunes op de Mac en in februari 2024 bracht Apple officieel drie opvolgers voor iTunes op Windows uit. iTunes voor Windows bestaat echter nog wel. Ook is er nog de iTunes Store nog voor het kopen van muzieknummers en albums en het aanschaffen en huren van films.

67 reacties
Peter
Ik had er al last van !! Dacht dat ik wel hele dikke vingers had… 😀
chris
ik schrok al ik kon ook al niet inloggen voor het downloaden van apps
martijn
pfoee, wat een opluchting, dacht even dat iemand mijn account gehackt had!
Richard
Mn beta op de ipad was verlopen, nieuwe iOS 5 erop maar helaas werkt het activeren niet:-( hoop dat het snel opgelost is
L.
Fieuw! Dacht dat het aan mij lag!
Ray
Ja idd had ik ook!! 5 x opnieuw getypt maar op de apple site krijg ik idd de melding server timeout ipv verkeerd wachtwoord 🙂
Chris
Oef, dacht dat iem anders m’n password had gewijzigd.
Don
Ik had er ik net last van bij het inloggen . Itunes. Toch maar vreemd.?
Rinze
Ik heb zelfs geprobeerd om mijn wachtwoord te gaan resetten, lukte niet. Denk ik, ik probeer mijn Apple ID te zoeken, lukt ook niet. En nu stuur ik de IPC redactie een mailtje met een mogelijke storing, heel verhaal getypt, verzenden, terugkomen op de home, zie ik dit artikel 😛
Kevin
Ik dacht ook al dat ik steeds mijn wachtwoord fout typte. Maar ook met een amerikaans account werkt het niet.
Jan
Heb vorige week mijn password moeten opvragen en veranderd terwijl ik mijn oud paswoord al maanden gebruik had. Maar ineens werkt het niet meer.
Ben dus niet de enigste lees ik nu
Xandra
Helemaal vervelend als je net nu de nieuwste iOS via de air erop wilde zetten; iPhone helemaal van slag en moet hersteld worden naar fabrieksinstellingen 🙁
Of was dat toeval ?
Dochter is in ieder geval NIET blij !
Jordy
Geen last, updaten gaat perfect, zelfde geldt voor downloaden!
Marcel
Ik kon wel inloggen, maar het duurt steeds heeel lang voordat een app gedownload en geïnstalleerd is. Hoop dat dat ook daardoor komt.!?!?
RapTile
Ik vind het zeer slcht dat apple zelf neits op hun website vermeld. (ook niet onder het nieuws kopje.) ik kan er neits over terug vinden op de nl en de us site.
Wat een service weer……
Gelukkig komen we er met zn allen redelijk snel echter dat niet ons account is gehackt o.i.d. want de password reset pagina werkt ook niet waardoor je verder gaat zoeken.
Maar er zijn meer dan genoeg mensen die niet weten dat er iets aan de hand is en die gaan voor niets naar de winkel e.d.
Beetje jammer
Leon
Ja ik heb net met Apple gebeld wilde het probleem al bij jullie reporten maar ik hang net op en ik zie dat jullie al een post hebben gedaan :P.
Het probleem gaat waarschijnlijk tot in de middag duren. Zo zegt de helpdesk 🙂
unoon
Ik dacht meteen aan C&B.. dat ze geen geld konden afschrijven ofzo en dat daardoor m’n iTunes account geblokkeerd was. Maar nee, gelukkig niet 🙂
Robin
Gelukkig ben ik niet de enige. Ik was al bang dat mijn account gehackt zou zijn.
Jammer dat apple niet met een bericht komt. Nu probeert iedereen de iforgot website te bereiken.
Me2
Ik heb er alleen last van met NL account, US-account heeft bij mij geen probs met inloggen.
Nick
Had er ook last van bij het opstarten van mijn apple tv2 om te updaten. Kreeg dezelfde melding ook meerdere malen. Vreemd genoeg ging het updaten zelf vlot. Daarna even op mijn mac iTunes gestart en naar de store gegaan om mijn account te bekijken ( in de hoop dat iTunesmatch ook in NL was uitgerold) kreeg daar meerdere malen dezelfde melding. Terug gekomen bij mijn appletv had deze inmiddels toch contact gehad met de server en had hij mijn mac weer gevonden (daarvoor is wachtwoord vereist). Krijg toch het gevoel dat er veranderingen worden aangebracht waar we binnenkort wat van gaan merken.
Pat10076
Ok vandaar, ik vond het al zo raar. Na tien keer mijn ww intikken en nog geen acceptatie. En dat terwijl ik 100% zeker wist dat het goed was.
Ronald
Ik heb het probleem ook, maar alleen als ik via wi-fi ben verbonden! Op 3G werkt de appstore en inloggen wel gewoon goed!
Cor
Hoop dat het snel is opgelost.
Marian
En hij doet het weer 🙂
Richard
De hele wereld heeft er last van, en jij kan updaten????? Doet ie goed voor updater
Kenneth
Hier in België ook last… Zowel op de Iphone als op de Apple site
fred
ik heb ook al tig keer georobeerd maar idd kreeg steeds dezelfde melding, ff afwachten maar.
fred
ik heb ook al tig keer geprobeerd maar idd kreeg steeds dezelfde melding, ff afwachten maar.
Piwi
Denk, laat ik de proef op de som nemen…
En, tadaaa… Via 3G werkt het bij mij ook…
Owwww… Op iPad 3G en fw 4xx
Dirk
Inderdaad, zolang je WIFI uitzet en met 3G inlogt gaat het wel.
Frans
Net update van RABO Bank gedownload op Iphone 3GS. Geen problemen ondervonden. Frans
psvu2
aah net nu UPS mijn nieuwe iphone heeft afgeleverd…
Bram
Bij mij werkt het inloggen weer.
Eric
Misschien zijn ze iTunes Match voor ons aan het instellen?
Paul Veth
Bij mij idem, via W-Fi niet en via 3G wel. Thanks!
maurizio
Ook hier werkt het weer naar behoren.
Via Itunes dan via Iphone is alles nog onwijs traag.
joost
Hier werkt het ook gewoon via 3G, alleen via WIFI werkt het niet.
Hans
“Blij” dit te lezen. Begin al aan mijzelf te twijfelen.
Karel
Geen problemen mee updaten werkt perfect
P
Alles werkt weer hier, ook over wifi
Roy
Hier werkt het weer op iPhone 4S met WiFi 🙂
Roy
Hier werkt het weer op iPhone 4S met WiFi
jeffreydeleeuw
5 minuten geleden nog problemen maar nu doet ie het weer, iphone 4s 5.0.1 via 3G
Bommel
Bij mij werkt het gewoon weer als vanouds.
iMarnick
Idem bij mij. Hier werkt het ook niet. Omdat via een iphone alles wat trager gaat dacht ik, ik zal eens proberen via de pc om dan in te loggen via iTunes. Maar daar ook hetzelfde probleem. Ik dacht ik log eerst volledig af.
Met de komst van iOS 5 heb ik een @me.com adres aangemaakt en dacht als ik dat nu gebruik als mailadres en wachtwoord hetzelfde en toen zag ik mijn mailadres terug boven verschijnen. Vervolgens wou ik mijn account bekijken en om daar in te geraken moet je toch nog eens je inloggen. Dan heb ik mijn mailadres gebruikt dat ik altijd al gebruikte voor in te loggen dus niet de @me.com extensie. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar op bepaald moment kon ik wel mijn account zien (naam, adres, kaartnummer, …) Maar het wil precies toch niet echt lukken.
Dan maar eens op de iPhone proberen. Ik had updates van app’s en het rare is dat ik op alles updaten klikte de app gewoon begon te laden en up te daten. Ben ik dan toch heel even ingelogd geweest?
Inmiddels terwijl ik dit aan het typen ben is het precies opgelost. Via instellingen en dan store kan je gewoon terug met je alledaagse mailadres en wachtwoord inloggen zonder problemen. Raar
zoobab
ohoh en heb net nog gelachen om die ( zoveelste )Crapberry storing.
Tim
Werkt hier al weer wel… Vanochtend ook last van, inmiddels werkt het weer.
Lijkt dat er langzaam een oplossing is gevonden
boydvl
het is de wraak van Blackberry!!!
iMarnick
Werkt net op tijd om Monopoly te downloaden se
Mark
De storing lijkt inmiddels opgelost. Ik kan weer apps downloaden. 🙂
Rijk
Geen problemen hier!
Mrooie
Het is de wraak van Samsung zal je bedoelen?
Martijn Engler
Ik schrok me kapot toen ik niet meer kon inloggen. Was bang dat m’n account gehacked was ofzo.
Toen een collega het ook had was ik al wat meer gerustgesteld…
Sven
Deed het bij mij eerst ook niet. Net nog een keer geprobeert en toen deed ie het weer!
Mrooie
Haha blijft lachen dat mensen allemaal reageren van huh dacht dat ik het fout getypt.
Of dachten dat ze gehackt waren.
Tip kijk hier op iPhoneclub.nl 😉
En nog een TIP: wees niet zo stress kip zonder kop met: dacht dat gehackt was *zucht*
Dan heb je A een te simpel password.
Dan heb je B je password ergens ingevuld waar het niet moest.
Rinke
2 minuten geleden ingelogd: geen problemen!!
henk
Ik kan gewoon op internet!
marlon
Dit verschijnsel had ik vorige week al maar intussen heb ik nergens last meer van
kevin kenter
Heb enkele minuten geleden weer kunnen updaten en vanochtend vroeg niet dus wss is het probleem verholpen
Richard
Deels verholpen, software activeren gaat nog steeds niet.
Activeringsservers nog steeds niet beschikbaar
ferry
haha ik schrok me dood, dacht eerst dat mn account gehijacked was. gelukkig niet! ben blij dat het verholpen is
mau5
Het is geen storing geweest, maar een update. De “geïnstalleerd” icoontjes in de App Store zijn veranderd. Ze zijn nu blauw ipv grijs.
Dimitri
Ik had het ook,
maar zag dan dat er een update was van iTunes.
Na het updaten was het probleem opgelost.
Johan
Bedankt iphoneclub! Altijd handig om even te kunnen checken of het probleem bekend is!
Herman
Apple meldt wel vaker ten onrechte dat alles in orde is.
Gonny van der Zwaag
Het probleem lijkt verhopen, updateblokje toegevoegd aan het artikel.