Voormalig Microsoft-topman gaat marketing App Store Europa doen

Apple heeft Robin Burrowes in dienst genomen, voormalig hoofd marketing van Xbox LIVE bij Microsoft. De topman gaat zich in Europa bezighouden met App Store Marketing, blijkt uit zijn profiel bij LinkedIn.

robin-burrowes-microsoftApple heeft voormalig marketing-topman Robin Burrowes van Microsoft in dienst genomen. Burrowes was voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika verantwoordelijk voor marketing van de Xbox LIVE-activiteiten. Hij kwam in januari in dienst bij Apple en gaat zich bezighouden met App Store Marketing in Europa. Gezien de achtergrond van Burrowes kan het accent daarbij sterker op games dan op andere apps komen te liggen. Apple heeft recent meer medewerkers in dienst genomen met een gamesachtergrond. Zo namen ze voormalig hoofd PR van Nintendo Robert Saunders in dienst, die zich sindsdien bezighoudt met het promoten van apps voor iPhone, iPad en iPod touch. Daarnaast haalden ze Nick Grange binnen, voormalig hoofd PR van Activision, Electronic Arts en Xbox.

Grange richt zich meer op de PR rond hardwareproducten van Apple. Misschien heeft de leegloop bij andere bedrijven ermee te maken dat de traditionele spelers in de mobiele gameindustrie zoals Nintendo en Sony’s Playstation, het moeilijk hebben. Bij Microsoft is er dankzij het succes van de Kinect minder reden om op zoek te gaan naar een andere werkgever baan. Toch stapte Burrowes na zeven jaar marketingactiviteiten voor de Xbox over naar Apple. Eerder werkte hij voor MSN, blijkt uit zijn Linkedin-profiel.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 februari 2012, 15:10
Categorie Apple
Onderwerpen apple, microsoft

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.